کد خبر: ۶۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۳۴
علم‌الهدی امام جمعه مشهد:

جرم مدیر مسئول برخی روزنامه‌ها کمتر از اسیدپاش‌ها نیست/ آن افراد لامذهبی که در مورد «امربه معروف» ژست آکادمیک می‌گیرند باید تحت تعقیب قرار گیرند

امام جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه جرم مدیر مسئول برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای کمتر از اسیدپاش‌ها نیست، گفت: تمام امکانات اطلاعاتی برای دستگیر عامل یا عاملان اسیدپاشی بسیج شود.
امام جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه جرم مدیر مسئول برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای کمتر از اسیدپاش‌ها نیست، گفت: تمام امکانات اطلاعاتی برای دستگیر عامل یا عاملان اسیدپاشی بسیج شود.

به گزارش «تیک» Tik.ir، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، اظهار کرد: الگوی مصرف باید دارای تعادل باشد، اصطلاح اسلامی الگوی مصرف و تعادل درآمد و هزینه عبارتست از عنوان تقدیرالمعیشه.

وی بیان کرد: در معیشت باید برنامه ریزی داشت، یعنی برای هزینه و مصرف یک ارزیابی و نگاه باشد و خرج را بر مبنای دخل تنظیم کرد نه اینکه هر چه درآورد هزینه شود؛ هزینه باید مطابق با درآمد باشد، هزینه و مصرف باید زیرمجموعه درآمد باشد که اگر این اتفاق افتاد این تعادل را می‌توان حفظ کرد اما اگر ولنگار همه چیز را هزینه کرد، چنین انسانی در زندگی یک انسان غیرسعادتمند است.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: آنچه در زندگی این تعادل را به هم می‌زند و نمی‌گذارد هزینه و مصرف مطابق یک الگوی کامل باشد، مسئله رقابت در رفاه است، مشکلی که امروز در نسل جوان ما و در زندگی خانوادگی زوج‌های جوان به عنوان یک میکروب حاکم است و زندگی تازه به دوران رسیده را به انقطاع می‌کشاند، رقابت در رفاه است.

به نوشته تسنیم، علم‌الهدی بیان کرد: برادران و خواهران، شما یک بینش و نگرش عمیقی نسبت به زندگی مردم داشته باشید، کسانی که از یک خاطره و سابقه بالایی برحسب سن برخوردار هستند دقیقا به یاد دارند هیچ زمان در کشور ما مسافرت به اندازه اکنون متداول نبود؛ رقابت در رفاه و لذت و رقابت در توسعه زندگی یک مشکل و بیماری خطرناک بوده که امروز بر جامعه ما مسلط شده است، این همه امکانات تفریحاتی در هیچ زمان وجود نداشته است.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: در کدام خیابان مشهد می‌توانید قدم بزنید و یک بازار گسترده نباشد؟ ‌همه این‌ها راه برای توسعه زندگی و رقابت در رفاه است و همین است که جوانان نمی‌توانند زندگی کنند و تشکیل خانواده بدهند، این یک بلای خانمان سوز و ضد تقدیرالمعیشه است.

علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: امسال محرم ما با همه سال‌ها یک تفاوت داشت و آن اینکه در مقدمه این ماه، وداع جانگذار یک اسوه را تجربه کردیم و آیت‌الله مهدوی‌کنی از میان ما رفت، این مصیبت شاید پیدایشش در مقدمه محرم برای این بود که یاد اعظم مصائب که مصیبت سیدالشهدا است این داغ را بر همه دل‌ها هموار کند.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: مردم ما که یک سرمایه ارزشمندی را در عرصه تقوا و فضیلت از دست دادند و وقتی مصیبت آن در کنار مصیبت اباعبدالله قرار می‌گیرد آن مصیبت اعظم مصائب است.

‌وی افزود: همه مصیبت‌ها برای چه؟ همه این تحمل‌های سرسخت به چه مناسبتی انجام می‌شود؟ چرا؟ این چرا را باید از خود امام حسین(ع) سوال کرد. وجود اقدس آن امام فرمود همه فقط برای امر به معروف و نهی از منکر است. زیرا آنی که جامعه را مسئول قرار می‌دهد و انسان‌ها را در تمام روند زندگی اجتماعی و مسائل دیگر مردم را مسئول می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است.

علم الهدی گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم رایج شود تا بی تفاوت در برابر گناه نباشند. گناه یک فتنه و آتش است و اگر کسی آن را روشن کند شعله آن خواه ناخواه ناموس تو را می‌گیرد‌.

وی ادامه داد: توطئه استکبار‌ ‌در هر جامعه و ملتی که بی تفاوت هستند موثر واقع می‌شود و هر میزان هم بصیرت و معلومات داشته باشند فایده‌ای ندارد؛ برادران این را بدانید در کشور ما زهر هلاهل برای آمریکای ملعون امر به معروف و نهی از منکر است، این مردم، مردمی بی تفاوت نیستند و آن چیزی که راه نفوذ دشمن را باز می‌کند بی تفاوتی مردم است. وقتی مردم بی تفاوت باشند آمریکا با عوامل مختلف وارد این کشور می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: وقتی تجربه هشت سال دفاع مقدس بچه بسیجی را به رخ آمریکا کشیده است، این بسیجی از بستر دین به وجود آمده است، باید این بچه بسیجی را از ما بگیرند؟ چگونه؟ با توسعه فساد و با گرفتن امر به معروف و زمانی که مردم در برابر فساد بی تفاوت باشند.

وی افزود: آنها به دنبال توسعه روابط فساد هستند و می‌خواهند شبکه‌های ماهواره‌ای را باز کنند، اینها جاده آمریکا را آسفالت می‌کنند.

علم الهدی گفت: تا قانونی به مجلس به عنوان حمایت از آمرین به معروف برده شد بلافاصله جریان اسیدپاشی را به عنوان توطئه علیه امر به معروف شبکه‌های خارجی استخدام می‌کنند، اینها می‌خواهند موج ضد امر به معروف و نهی از منکر راه بیندازند و بگویند اسیدپاشی کار آمرین به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امروز که دادستان محترم کل کشور در نماز جمعه مشهد حضور دارند باید چند مطلب را به قوه قضائیه عرض کنم، قوه قضائیه باید چند مطلب را دنبال کند، باید عامل و عوامل اسیدپاشی دستگیر شوند و تمام امکانات اطلاعاتی و امنیتی بسیج شوند.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: الان آمده‌اند قصه اسیدپاشی را باد و متورم کرده‌اند و روی آن کار کرده‌اند. مردم باید این جریان‌های سیاسی را بشناسند، این روزنامه‌ها ارگان‌های این جریان‌های سیاسی هستند.

علم الهدی بیان کرد: قوه قضائیه با کمال قدرت با این روزنامه‌ها برخورد کند، این‌ها ملاک جرم دارند و مورد سومی که قوه قضائیه باید تعقیب کند آن افراد لامذهبی که ژست آکادمیک می‌گیرند و به آمران به معروف، فریضه امر به معروف و زنانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند توهین می‌کنند، این افراد نیز باید دستگیر شوند.

وی گفت: عده‌ای جمع شدند مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند که بسیاری از آنها منافق بوده‌اند و مدارک جاسوسی از برخی از اینها گرفته شده و روزنامه‌ای هم که در این مسیر حرکت کرده باید دستگیر شود زیرا این‌ها هم همدست اینها هستند و امیدواریم خداوند متعال قاطعیت به قوه قضائیه و بصیرت به شما خواهران و برادران عنایت کنید.