کد خبر: ۶۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۶

وزیرخارجه جدید ایتالیا انتخاب شد

 'پائولو جنتیلونی' عصر (جمعه) به عنوان وزیر امورخارجه جدید ایتالیا انتخاب شد.

به گزارش ایرنا به نقل شبکه خبری 'اسکای تی جی'، 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا در پی استعفای خانم 'فدریکا موگرینی' و پس از رایزنی با 'جورجو ناپولیتانو' رییس جمهوری، 'پائولو جنتیلونی' را به عنوان وزیر امورخارجه جدید انتخاب کرد.

رنتزی پیشتر اظهار داشت که تصمیم دارد هرچه سریع تر جانشینی برای موگرینی که از فردا (شنبه)اول ماه نوامبر به عنوان نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا جانشین کاترین اشتون خواهد شد، پیدا کند تا کرسی وزارت امورخارجه این کشور خالی نماند.

وزیر امور خارجه جدید 60 ساله ایتالیا در سال های 2006 تا 2008 به عنوان وزیر ارتباطات دولت 'رومانو پرودی' نخست وزیر پیشین و در سال 2007 نیز یکی از موسسان کمیته ملی حزب دمکرات ها بود.

وی دوسال پیش نیز به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری شهر رم در انتخابات شرکت کرد.

پائولو جنتیلونی امروز (جمعه) ساعت 18 به وقت محلی به عنوان وزیر خارجه جدید ایتالیا سوگند یاد خواهد کرد.

خانم موگرینی که از روز شنبه اول نوامبر (10 آبان) مسوولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به دست می گیرد، روز پنجشنبه از مقام خود به عنوان نماینده حزب دمکرات ها در مجلس نمایندگان ایتالیا استعفا کرد و صبح امروز (جمعه) نیز کرسی وزارت امورخارجه را ترک کرد.

'موگرینی' در نامه خداحافظی خود که در سایت اینترنتی وزارت امورخارجه منتشر شد، تاکید کرد: هشت ماه تصدی بر وزارت امور خارجه توام با کاری بس فشرده سپری شد. شاید قبل از سال 2014 میلادی جهان هرگز شاهد این شمار از بحران های جدی و همزمان، از اوکراین گرفته تا لیبی، غزه، داعش، سوریه و عراق، نبوده است.