کد خبر: ۶۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۴

نباید بگذاریم مذاکرات هسته ای به پنالتی بکشد!

حسین کنعانی مقدم نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل بین المللی معتقد است که کشیده شدن مذاکرات به پنالتی به نفع ایران نیست.

کنعانی مقدم به فرهیختگان آنلاین (FDN.ir) گفت: اگر در وقت اضافه ای که برای مذاکرات تعیین شده، نتوانیم به توافق هسته ای برسیم، تمدید مجدد مذاکرات به نفع ایران تمام نخواهد شد، چراکه تحریم ها ادامه خواهد داشت و فشارهای اقتصادی افزایش پیدا خواهد.

وی افزود: از سوی دیگر، اگر رئیس جمهور آمریکا نتواند در فاصله ای که کنگره در حال تغییر و تحول است، مذاکرات را به نتیجه برساند، آراء دموکرات ها در انتخابات تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل بین المللی اضافه کرد: بعد از وقت اضافه، نوبت به پنالتی یا همان تمدید مجدد مذاکرات هسته ای می رسد، اما ایران در این مسیر ممکن است متضرر شود،

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی می توان به نتیجه رسید، بنابراین باید از تمدید مذاکرات جلوگیری شود.

کنعانی مقدم بیان داشت: تداوم حضور ایران و پنج بعلاوه یک خود یک نوع موفقیت است، اگر درهای مذاکرات بسته شود، انها علیه ایران اجماع بین المللی ایجاد می کنند.

وی افزود: ما تا این مرحله توانسته ایم 6 قدرت صاحب وتو در شورای امنیت را پای میز مذاکره نگه داریم، در واقع این به معنای آن است که دیپلماسی موفقی داشته ایم.

کنعانی مقدم در توصیف توافق نهایی احتمالی گفت: توافقنامه چندین پاراگراف خواهد بود، در واقع در آن پاراگراف ها، مهلت زمانی برای حل مسائل باقی مانده از جمله بحث نیروگاه اراک، غنی سازی در داخل ایران یا خارج و تعداد سانتریفیوژ مورد بحث قرار خواهد گرفت.