کد خبر: ۶۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

اسراف عجیب آب در قم

از قم خبر مي‌رسد آب شيرين كن‌هاي خانگي براي هر يك ليتر آبي كه تصفيه مي‌كنند، مقدار پنج ليتر آب به فاضلاب مي‌ريزند.

به گزارش «تيک»، اين درحالي است كه آب‌هاي دور ريز براي مصارف ديگري مانند شستن ظرف، لباس، حياط و... كاربرد دارد.

 عدم اطلاع‌رساني از پاك و قابل استفاده بودن آب‌هاي دور ريز موجب هدر رفت و اسراف آب در زمان خشكسالي مي‌شود.

 اطلاع رساني مناسب رسانه‌هاي ارتباط جمعي علي‌الخصوص صدا و سيما و نيز وزارت نيرو مي‌تواند از اسراف اين سرمايه ملي تجديدناپذير جلوگيري كند. هم اكنون در بيشتر منازل شهر قم از آب شيرين‌كن‌هاي خانگي استفاده مي‌شود. 

*جمهوری اسلامی 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
4
نخیر عزیزم بنده فاضلاب دستگاه آب شیرین کن را امتحان کردم آنقدر سختی آن بالاست که حتی برای شستشوی ظروف و ... نیز به درد نمیخورد این خبر که پنج برابر آب تولیدی دور ریز میشود درست است اما اینکه آیا میزان آن چقدر است نکته ای دیگر است مثلا یک خانواده پنج نفره هرکدام روزی 10 لیوان آب مینوشند اعم از غذا و چای و نوشیدن هر لیوان 250 سی سی جمعا مصرف آب خانوار میشود حدود 12 الی 13 لیتر یعنی روزی 75 لیتر فاضلاب که این مقدار در مقایسه با آب مصرفی برای دوش گرفتن یک نفر خیلی هم اصراف به حساب نمی آید اما بالاخره اصراف اصرفا است چه یک لیتر و چه 75 لیتر خب علاج چیست؟؟؟ یعنی خوردن آب غیر قابل آشامیدن قم و انواع امراض ناشی از آن حق ما مردم قم هست؟؟؟؟؟ هنوز دستگاه های فروش آب شرب در قم دارن کار میکنند و متاسفانه آب تقلبی به مردم به فروش میرسد به اسم آب شیرین و کسی که آب تصفیه شده به روش اسمز معکوس رو خورده باشد فقط با مزه کردن آب مذکور میفهمه که چه تقلب گستره ای در کار است و آب فروشی اصلا آب شرب نیست بلکه آب چاه های علی آباد است که فقط نمیشود گفت شور است وگرنه سختی بالایی دارد. حالا بگویید راه حل چیست تا آین اصراف عجیب!!!! آب در قم صورت نگیرد !!!!! جوری تیتر میزنید انگار مردم قم در حال جنایت علیه بشریت هستند تقریبا تمام علما هم دارای دستگاه تصفیه آب هستند قطعا ابتلا به انواع بیماری ها بسیار اصراف بدتری هست نسبت به روزی 75 لیتر آب دور ریز و این را همه عقلا چه رسد به علما هم میدانند.
حرف حق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
3
ناشناس 11:03 ، منظور مقاله این بود که چاره ای برای آن 5 لیتر بکنند نه اینکه به شما توهین کرده باشد. خوب درست است که سختی آن آب زیاد است و شاید به درد آبیاری نخورد ولی آیا برای شستشو نمی توان از آن استفاده کرد ؟! یا مثلا نمی توان آبرا با روشی بهتر شیرین کرد که دور ریز کمتری داشته باشد ؟
بهتر است به جای جبهه گرفتن و تعصب ، به فکر راه چاره باشیم چرا که در نهایت مردمی که از کم آبی رنج می برند در صورت قطع شدن همین آب هم دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.