کد خبر: ۶۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۱

ارتش عراق پاکسازی بیجی را آغاز کرد

ارتش عراق بعد از پایان فصلی طولانی از تعقیب و گریز با تروریست‌های داعش در اطراف بیجی که دربرگیرنده بزرگترین پالایشگاه نفت عراق است و بعد از سلسله درگیری‌ها و حملات متقابل میان دو طرف از 12 ژوئن توانست وارد شهر بیجی شود تا این شهر را از تصرف تروریست‌های داعش خارج کند. در همین حال وزیر دفاع عراق یک ماه به نیروهای امنیتی در استان الانبار مهلت داده است تا این استان را از تروریست‌های داعش پاکسازی کنند، این در حالی است که تروریست‌های داعش 50 تن دیگر از عشیره البونمر را اعدام و 200 تن دیگر را محاصره کرده‌اند.

به گزارش «تيک»، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، نیروهای عراقی روز جمعه وارد شهر بیجی شدند که تحت تصرف تروریست‌های داعش است.

منابع نظامی عراق اعلام کردند که نیروهای عراقی توانستند دو منطقه را در جنوب بیجی که در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه نفت در عراق قرار دارد، بازپس بگیرند.

عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات استان صلاح‌الدین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: نیروهای شرکت‌کننده در عملیات پاکسازی مناطق شمال تکریت بعدازظهر جمعه وارد شهر بیجی شدند و توانستند دو منطقه را پاکسازی کنند.

در همین حال حسن مخلف، فرمانده نیروهای واکنش سریع که در عملیات پاکسازی بیجی مشارکت دارد، اعلام کرد: این پیشروی‌ها در بیجی مانع از حمله داعش به دانشگاه تکریت می‌شود.

دانشگاه تکریت تحت کنترل نیروهای عراقی است و مرکز فرماندهی عملیات در آنجا قرار دارد.

از سوی دیگر، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در حاشیه دیدار وی با فرماندهان امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار منتشر شد، اعلام کرد که یک ماه به نیروهای امنیتی در استان الانبار مهلت داده است تا این استان را از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

وی تصریح کرد: ظرف ساعات آتی نیروهای نظامی و همچنین سلاح‌ها و مهماتی برای حمایت از نیروهای امنیتی جهت آزادسازی استان الانبار فرستاده خواهد شد.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش پل استراتژیک الفتحه در شمال شرق بیجی واقع در استان دیالی را منفجر کرد و یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که تروریست‌های داعش چند ساعت پس از اینکه بمب‌هایی را در این پل کار گذاشتند، آن را منفجر کردند.

در همین حال نعیم الکعود یکی از شیوخ عشیره البونمر در عراق در مصاحبه با شبکه سومریه نیوز اظهار کرد: تروریست‌های داعش روز جمعه 50 تن از اعضای عشیره البونمر را تیرباران کرده و 200 تن دیگر از جمله زنان و کودکان را در شمال رمادی محاصره کردند. 

*ایسنا