کد خبر: ۶۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

حقوق تروریست‌های خارجی در سوریه چقدر است؟

یک مقام اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد که به رغم تلاش‌های بین‌المللی برای توقف ورود خارجی‌ها به درگیری‌های سوریه، تروریست‌های خارجی با دریافت ماهانه حدود هزار دلار در ماه به سوریه می‌روند.

 به گزارش «تيک»،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام اطلاعاتی آمریکا گفت: افزایش شمار شبه‌نظامیان خارجی در سوریه به‌گونه‌ای است که طی 10 سال گذشته چنین چیزی مشاهده نشده بود. ما در جنگ‌های افغانستان، یمن، سومالی و مناطق دیگر با چنین چیزی روبه‌رو نبودیم. می‌توان گفت که طی یک دهه گذشته بیشترین تعداد شبه‌نظامیان خارجی به این درگیری وارد شده‌اند.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا هم‌اکنون بر این باورند که بیش از 16 هزار داوطلب از 80 کشور جهان به سوریه سفر کرده‌اند تا در گروه‌های شبه‌نظامی مختلف از جمله در کنار تروریست‌های داعش بجنگند. این مقام اطلاعاتی گفت: شمار تروریست‌های خارجی در سوریه همچنان رو به افزایش است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حملات تحت حمایت آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه و یا محدودیت‌های جدید علیه داوطلبان خارجی در بسیاری از کشورها مفید بوده، دیده نمی‌شود.

تحلیل‌گران بر این باورند که شمار تروریست‌های خارجی بیش از آماری است که مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند.

این مقام اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: بیشتر داوطلبان از خاورمیانه و شمال آفریقا می‌آیند و بیشترین تروریست‌ها از کشور تونس هستند. بیش از 2000 تن از آنان نیز از کشورهای اروپایی هستند و 100 تن از آمریکا عازم سوریه شده‌اند.

* ایسنا