کد خبر: ۶۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۷

آقای کفاشیان 2میلیون دلار فیفا کجاست؟!

جام‌جهانی‌ نزدیک به 4 ماه است تمام شده اما هنوز بحث‌های حاشیه‌ای آن ادامه دارد. در ایام برگزاری رقابت‌ها، یک شایعه همیشه جدی از اردوی تیم شنیده می‌شد‌؛ ناراحتی بازیکنان. این ناراحتی هم یک دلیل داشت‌؛ عدم پایبندی فدراسیون به تعهداتش.

 به گزارش «تيک»، فدراسيون فوتبال موظف بود بابت هر روز به بازيكنان 100 دلار پول توجيبي بدهد اما اين تازه بخشي از پولي بود كه بايد آنها به بازيكنان پرداخت مي‌كردند. 4 روز قبل از اولين بازي ايران در جام مقابل نيجريه، فيفا اعلام كرد تا پايان بازي‌هاي ايران در برزيل، روزانه 750 دلار به بازيكنان پول توجيبي مي‌دهد. فيفا به فدراسيون اعلام كرد نماينده خود را بين بازي نيجريه و آرژانتين به اردو مي‌فرستد تا اين پول توجيبي بازيكنان تا پايان مرحله مقدماتي را به نماينده آنها بدهد.

بازيكنان توافق كردند كه يكي از بازيكنان اين پول را دريافت كند اما روزي كه نماينده فيفا به اردوي تيم‌ملي رفت، فدراسيوني‌ها اعلام كردند بازيكنان مشغول استراحت هستند و پول را خودشان دريافت مي‌كنند. در نهايت اين پول به نماينده فدراسيون پرداخت شد تا خيلي زود صداي بازيكنان دربيايد. بعد از بازي با آرژانتين به بازيكنان وعده پاداش داده شد اما وقتي اين وعده عملي نشد، قبل از بازي با بوسني حرف و حديث‌ها بالا گرفت. بازيكنان تيم‌ملي كه به دنبال پول خود بودند، با ديدن هر خبرنگاري از اين وضعيت بد مي‌گفتند.

كفاشيان در آن ايام به بازيكنان قول داد پس از جام‌جهاني‌ علاوه بر پاداش آنها، پول باشگاه‌ها را هم پرداخت كند. فدراسيون موظف بود 70 هزار دلار به ازاي هر ملي‌پوش به باشگاه‌شان بدهد. مثلاً استقلال كه اميرحسين صادقي، آندرانيك تيموريان، هاشم بيك‌‌زاده و خسرو حيدري را در جام‌جهاني‌ داشت، بايد پس از رقابت‌ها 280 هزار دلار دريافت مي‌كرد كه نكرد!

هنوز باشگاه‌هاي ليگ‌ برتر و خارجي، اعتراضي نكرده‌اند اما بي‌شك اين اعتراض‌ها به زودي شكل مي‌گيرد. يك حساب و كتاب ساده نشان مي‌دهد فدراسيون 2 ميليون و 40 هزار دلار از فيفا پول گرفته است. ايران با 24 بازيكن به جام‌جهاني‌ رفت و فيفا براي 20 روز، 15 هزار دلار بابت پول توجيبي آنها به فدراسيون داد‌؛ يعني 360 هزار دلار براي كل بازيكنان. از سويي فدراسيون به ازاي هر بازيكن 70 هزار دلار براي پرداخت به باشگاه‌هايشان از فيفا گرفت كه اين رقم براي كل بازيكنان به رقم يك ميليون و 680 هزار دلار مي‌رسيد. جمع زدن اين دو رقم يعني يك ميليون و 680 هزار دلار و 360 هزار دلار، همه را با رقم سنگيني روبه‌رو مي‌كند‌؛ 2 ميليون و 40 هزار دلار.

علي كفاشيان آخرين بار چنين واكنشي در مقابل بحث‌ها نشان داد و گفت: «اين پول​ها را صرف هزينه كمپ‌هاي تيم‌ملي قبل از جام‌جهاني‌ كرده بوديم. در واقع اين پول‌ها را براي بازيكنان خرج كرديم و فيفا به ما پس داد!» اما بازيكنان تيم‌ملي مي‌گويند هزينه كمپ‌ها ارتباطي به آنها ندارد و هيچ فدراسيوني چنين كاري نمي‌كند. در آستانه برگزاري مجمع فدراسيون فوتبال كه كفاشيان در آن موظف است گزارش‌هاي مالي را ارائه دهد، براي خيلي‌ها سؤال است كه اين پول‌ها كجا رفته است.

منبع: خبر ورزشی