کد خبر: ۶۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹۵
علم الهدی، امام جمعه مشهد:

برخی که در چهار قدمی گودال قبرند خدا را فراموش کرده‌اند

ریزش ها در پهنه ی این 35 سال همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشاند
حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه موقت تهران گفت: ریزش ها در پهنه ی این 35 سال انقلاب همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشانده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تیک» Tik.ir، علم الهدی در همایش رزمندگان لشکر 6 ویژه پاسداران بیان داشت: انسان هایی را می بینیم که در عرصه ی جوانی که در اوج غرایز و نفسانیات بودند در مقام مبارزه با طاغوت و پایمردی در این انقلاب انواع شکنجه ها را تحمل کرده اند و شدید ترین مراحل را گذرانده اند و از مواضع خود کوتاه نیامدند اما الان سر چهار قدمی گودال قبر تنها چیزی که نمی بیند خدا است. همه چیز برای آنها موضوعیت پیدا کرده است، سیاست، مقام، قدرت، عظمت و همه چیز برایشان اهمیت دارد جز خدا و خدا آنها را می فراموشاند.


وی افزود: امام هشتم(ع) گاهی مهمانان ویژه دارد که پذیرایی خاصی از آنها می کند، وقتی جمعی از ایثارگران با سابقه ی دلدادگی به پیغمبر(ص) و اهل بیت ایشان می آیند این انشا اله شامل همین پذیرایی حضرت رضا(ع) خاص می شود.

علم الهدی اضافه کرد: خداوند در آیه ی 18 سوره حشر می فرماید افراد مومن تقوا داشته باشند و در آیه 19 ادامه می دهد شما مومنین که وظیفه دارید تقوا داشته باشید مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم خود آنها را به آنها فراموشانده است. اینجا نسیان خدا مورد بحث ما است.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: خدا با بیان تمام خصوصیات برای مومنین آیه ی 19 را آورده است. برخی مفسرین این را پیش بینی و هشدار برای مومنین می دانند که انسان های مومن در هر مرحله ای از ایمان و خدا باوری باشند احتمال سقوط آنها معقول و قطعی است. خداوند بعد از اینکه خصوصیات و تکلیف مومنین را معین میکند نسبت به خطری که آنها را تهدید میکند هشدار میدهند.

وی افزود: نسیان غفلت بعد از علم تعریف شده است و خدا می فرماید اینگونه نباشید. شما که مومن و با تقوا هستید و باید اینگونه باشید حواستان جمع باشد که به یکباره خدا را فراموش کنید و از این حالت ایمان ساقط شوید و از خدا غفلت کنید. خداوند در سوره ی توبه آیه ی 67 منافقین را فراموش کننده ی خدا معرفی میکند که خدا نیز آنها را فراموش می کند.

علم الهدی در ادامه اضافه کرد: در نسیان خدا تفسیر های بسیاری هست اما یکی از این تفاسیر فراموش کردن موارد تجلی خدا است. شما روزی افتخار مجاهده ی در سبیل الله را داشتید گاهی خدا در نظر شما چنان تجلی کرده که برای دیگران این گونه نبوده است. حال اگر انسان مومن بجایی رسید که پول، سرمایه و قدرت و ریاست در مقابل او تجلی کرد و تجلی خدا را فراموش کرد، خدا کاری می کند که او خود را فراموش می کند و یادش میرود که چه کسی و با چه ظرفیت معنوی بوده است و در چند قدمی گودال قبر قرار دارد.

امام جمعه موقت مشهد گفت: انسان هایی را می بینیم که در عرصه ی جوانی که در اوج غرایز و نفسانیات بودند در مقام مبارزه با طاغوت و پایمردی در این انقلاب انواع شکنجه ها را تحمل کرده اند و شدید ترین مراحل را گذرانده اند و از مواضع خود کوتاه نیامدند الان سر چهار قدمی گودال قبر تنها چیزی که نمی بیند خدا است. همه چیز برای آنها موضوعیت پیدا کرده است، سیاست، مقام، قدرت، عظمت و همه چیز برای آنها اهمیت دارد جز خدا و خدا آنها را می فراموشاند.

وی افزود: مشکل ما در تمامی عزیزان رویش کرده در این انقلاب و نظام  که دچار ریزش  شده اند همین آیه است. ریزش ها در پهنه ی این 35 سال همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشاند، فکر این را نمی کردیم که این آقایان با این جانفشانی ها و ولایتمداری ولایت و مبنای امام(ره) و ارزش های انقلاب و دین را فراموش کنند.اینها خودشان یادشان رفته که چه کسی بوده اند و چه جانفشانی هایی می کردند