کد خبر: ۶۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۹۵
انتقاد نخست وزیر اسرائیل از باراک اوباما:

ایران متحد تو نیست، ایران دوست تو نیست، ایران دشمن است!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، مدعی شد که اگر ایران به بمب اتمی دست یابد، این "به زیان اسرائیل، اروپا و صلح جهانی" خواهد بود.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، مدعی شد که اگر ایران به بمب اتمی دست یابد، این "به زیان اسرائیل، اروپا و صلح جهانی" خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، وزیر خارجه آلمان به نتانیاهو اطمینان داد که اگر جامعه جهانی با ایران به توافق برسد، توافقی "مسئولانه" خواهد بود.

نتانیاهو در گفت‌وگویی با کانال خبری سی بی اس نیز نسبت به همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم داعش انتقاد کرد. نخست وزیر اسرائيل خطاب به اوباما گفت: «ایران متحد تو نیست، ایران دوست تو نیست، ایران دشمن است.»

نتانیاهو گفت که نمی‌توان با ایران در مبارزه با تروریسم متحد شد. او تصریح کرد که نه ایران و نه تروریست‌های "دولت اسلامی" نباید به سلاح‌های کشتار جمعی دسترسی پیدا کنند.

نخست وزیر اسرائيل گفت که در مذاکرات اتمی در وین باید توان تولید سلاح هسته‌ای کاملا از ایران گرفته شود. او گفت که برای رسیدن به این هدف باید تحریم‌ها علیه ایران را حفظ و در مواردی حتی تشدید کرد.

اشتاین‌مایر روز یکشنبه (۱۶ نوامبر/ ۲۵ آبان) در آخرین روز دیدار کوتاه از اسرائیل، در اورشلیم بار دیگر از دو طرف اسرائیل و فلسطینی‌ها دعوت کرد که هرچه زودتر مذاکرات صلح را از سر گیرند. او گفت که به دنبال جنگ اخیر در غزه، برداشتن گامی به پیش ضرورت دارد.

وزیر خارجه آلمان، هم اسرائیل و هم فلسطینی‌ها را از اقداماتی که به تنش در خاورمیانه دامن بزند، برحذر داشت.

نخست وزیر اسرائیل از شناسایی دولت فلسطین از سوی برخی از کشورهای اروپایی مانند سوئد انتقاد کرد و گفت چنین اقداماتی به روند صلح آسیب می‌زند. نتانیاهو گفت: «مقام‌های دولت خودگردان فلسطینی باید صادقانه با اسرائیل همکاری کنند و نگرانی‌های امنیتی ما را جدی بگیرند».

وزیر خارجه آلمان همچنین با زیپی لیونی، مقام ارشد اسرائیل در مذاکرات صلح، رووین ریولین، رئیس جمهور و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل گفت‌وگو کرد. این مقامات نیز با اقدامات یکجانبه‌ی فلسطینی‌ها در جهت اعلام استقلال مخالفت کردند.