کد خبر: ۶۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۶۲
در همایش دلواپسان مذاکرات هسته ای مطرح شد،

روحانی راه ابن عباس را برود / مردم در بحث هسته ای مقصرند!

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همایش منهای عزت بعلاوه تدبیر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همایش منهای عزت بعلاوه تدبیر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، در این همایش حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:به نظر می رسد در مسائل غیر هسته ای هم دارند رویکرد ما نمی توانیم را ترویج می کنند تا به این واسطه محتاج مذاکره و رفع تحریم ها بشویم.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد: غرب باید به ما خسارت این چند سال را بدهد و این گونه توافق درست است.

وی در ادامه خواستار مطالبه گری مردم و مسوولان نسبت به مذاکرات هسته ای شد و گفت: درباره این مطالبه گری هم خواص مقصر هستند و هم مردم چراکه مردم باید مطالبه کنند تا خواص عمل کنند.

به نوشته ایرنا، این نماینده مجلس تاکید کرد: شک نکنید که در داخل جمهوری اسلامی بدخواه داریم و زمانی شکستمان محتمل خواهد بود که از درون بخواهند به ما ضربه بزنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهاراتی در این همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی متعلق به ملت دانست و گفت:مردم هستندکه مالک انقلاب هستند؛دولت و مجلس و مسوولان خادم ملت هستند و حق نداریم که از منافع ملت کوتاه بیاییم و هر که این کار را کرد، خائن به ملت است .

قدوسی به برخی فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تشکر از تیم مذاکره کننده،آگاه بودن مردم و خوش بین نبودن و اینکه مسوولان راه حل مشکل را در داخل به جای خارج ببینند، اشاره کرد.

وی در ادامه به توافق بد و این واژه اشاره کرد و افزود: توافق بد توافقی است که یک شکست خورده آن را می پذیرد؛در تاریخ دیده ایم که ملتی که شکست می خورد، طلب مذاکره می کرد و نسبت به آن مشتاق بود؛ شروط پیروزی را از دست می داد و شروط مذاکره را از طرف پیروز می پذیرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به دوران پیامبر اکرم و مقابله با لشکر ابوسفیان اشاره کرد و گفت: حال امروز ما، حال آن روز پیامبر است، اگر رئیس جمهور نقشی شبیه ابن عباس بازی کند،که در این صورت نقشی ماندگار برای خود در تاریخ رقم خواهد زد.

قدوسی اضافه کرد:اوباما می گوید ما طرحی را به ایران داده ایم و ایران باید آن را بپذیرد، توافق بد را نمی پذیریم؛ یعنی می خواهند القا کنند که این ما هستیم که شکست خورده ایم و یک دین که مدعی آرمان جهانی است، دست از ادعایش برداشت.

وی افزود: توافقی که مبانی عزت ملت ایران را نادیده بگیرد، زیر پا گذاشته خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روح توافق باید حافظ استقلال کشور باشد، باید باعث حفظ وحدت ملت و پاسداشت حق آزادی مردم در دستیابی به آن چه نیاز دارد باشد؛ حافظ خون شهدا باشد؛ روحیه ی استکبارستیزی را اعتلا بخشد. باید حافظ این جمله ی امام باشد که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، نه این که آمریکا کدخدا است.

قدوسی بر این تاکید کرد که توافق به لحاظ سیاست داخلی باید دربرگیرنده مبانی همچون ارتقا روحیه حزب اللهی، وحدت آفرینی بین جناح های سیاسی و اخوت در داخل باشد.