کد خبر: ۶۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۴۴
سخنان مخالفان دانش آشتیانی:

وزیر پیشنهادی پاسخ دهد، چرا فرزندانش در خارج از کشورند/ ۲۰ فرد دیگر هم مثل فرد پیشنهادی فعلی معرفی کنید رای نمی‌دهیم/پخش فیلم حضور "دانش آشتیانی" در تحصن دانشگاه امیرکبیر بعد از انتخابات ۸۸

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که همه وزرای پیشنهادی علوم از گروه وزیر دوران اصلاحات و تیم آنها هستند.
 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که همه وزرای پیشنهادی علوم از گروه وزیر دوران اصلاحات و تیم آنها هستند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، قاسم جعفری در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم خطاب به رئیس جمهور گفت: سخن از اعتدال است و چپ و راست فرق نمی‌کند، اما ای کاش اصولگرا و اصلاح طلب نبود و همه حق طلب می‌شدیم.

وی ادامه داد: چه شده که تصادفا همه وزرای پیشنهادی از گروه آقای معین و مجموعه‌ی ایشان معرفی می‌شوند؟ آیا این موضوع تصادفی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد:‌ آقای معین همین چند روز پیش گفتند که باج خواهی مجلس در این 35 سال بی‌سابقه است. آقایان همکار شما چه باج خواهی کردید؟ اگر باج خواهی کردید من خواهش می‌کنم هر کس که مطلع است باج‌خواه‌ها را معرفی کند.

جعفری با بیان این که اعتماد یک امر قلبی است تصریح کرد: اعتماد باید برای بنده حاصل شود؛ چرا که این اعتماد نوعی امانت‌داری است و وزیر پیشنهادی شاید در پیشگاه خدا بسیار بالاتر از بنده ارزش داشته باشند و به هیچ عنوان بحث چنین مسائلی نیست، اما امروز من باید در سه دادگاه خدا، مردم و وجدان پاسخگو باشم.

وی افزود: معاون پارلمانی شما انبوه مصاحبه‌هایی را کرده اما گویا این معاون پارلمانی نه برای وصل کردن و گویا برای فصل کردن حضور دارند. ایشان می‌گویند آقای روحانی از اول بنا نداشتند از مجلس استفاده کنند. اما سوال این جاست که چه کسی از مجلسی‌ها طالب این بوده که وزیر شود؟

جعفری خاطر نشان کرد:‌ مجلس افراد زیادی دارد که دارای شان وزارت هستند، اما ما هیچگاه راضی نیستیم نخبگان خود را از دست دهیم و کاش این پیام را القا نکنند که مجلس به دنبال این است که کسی از خود را در وزارت علوم بگذارد.

نماینده مردم بجنورد درمجلس شورای اسلامی در خصوص مشورت با نمایندگان گفت: آقای رئیس جمهور آیا مشورت شما با رئیس مجلس یا با آقای دکتر حداد و ابوترابی چه ضرری برای شما دارد؟

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور معرفی حق شماست، اما مجلس هم حق دارد مسیر خود را برای این که مطمئن شود این بار سنگین را به درستی به کسی محول می‌کند برود. چرا که ما فکر می‌کنیم وزارت علوم، قوه فاکره‌ی دولت است و کسی باید در این سکان باشد که قوه عاقله و دین و دانش را با هم داشته باشد و دراین مساله ما باید احراز کنیم.

جعفری همچنین خطاب به دانش آشتیانی اظهار کرد:‌ آن طور که ما اطلاع داریم فرزندان شما یکی در اسپانیا، یکی در مالزی و دیگری در کاناداست و ظاهرا خانواده‌های این وزرا دوست ندارند در این مملکت زندگی کنند و وزیر پیشنهادی باید پاسخ دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر این که دانشجویان و اساتید دانشگاهی را نباید در مقابل مجلس قرار داد تصریح کرد: من دیدم در حمایت از وزیر پیشنهادی با اساتید دانشگاهی مصاحبه شده است که این نکته القا شود که گویا اساتید چیزی می‌خواهند و مجلسیان متفاوت هستند.

وی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور دانشگاه آزاد اسلامی امسال 12 تا 19 هزار دانشجوی دکتری گرفته و شخص سرپرست وزارت خانه شما که وزارتخانه‌ی علوم را ده سال به عقب برگرداند از این موضوع حمایت می‌کند. سوال اینجاست که این چه نوع کیفیت تحصیل است. و سوال ما این است که قرار است همین روال ادامه داده شود؟

نقوی حسینی: گویا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: گویا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است.

سید حسین نقوی حسینی در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم ضمن تبریک هفته بسیج خطاب به رئیس جمهور گفت: زمانی که دولت شما در آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان با اختلاف حدود 250 هزار رای موفق به پیروزی شد خط بطلانی بر تفکر فتنه گران کشیده شد که نظام جمهوری اسلامی امانت‌دار آرای ملت است.

وی ادامه داد: این انتخابات ثابت کرد که نظام جمهوری اسلامی پاک‌ترین نظام‌های سیاسی در انتخابات است. چرا که حافظ 250 هزار رای تفاوت بود.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: زمانی که کابینه آقای روحانی به مجلس معرفی شد در طول تاریخ مجلس برخی وزرای شما بالاترین رای را کسب کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شما فقط سه وزیر شما رای نیاوردند که دلیل آن را افکار عمومی، مجلس و حتی دولت اعتراف داشتند که اسناد رای ندادن مستند و درست بود.

نقوی حسینی یادآور شد: آقای رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی از چهار گزینه نام بردند در حالی که من از پنج نفر نام می‌برم و یک نفر را هم ما اضافه می‌کنیم که در وزارت علوم تا امروز معرفی شده‌اند. اول آقای میلی منفرد که اسناد و مدارک نشان داد چه وضعیتی در خصوص فتنه دارند.

وی با بیان این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری فتنه خط قرمز ماست افزود:‌ ما از این خط عبور نمی‌کنیم و من صریح و روشن عرض می کنم که اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند و ویژگی میلی منفرد، فرجی دانا و دانش آشتیانی را داشتهباشند این مجلس رای نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ادامه داد: بعد از آقای میلی منفرد، آقای توفیقی، سرپرستی وزارت علوم را در دست گرفت. توضیح دهیم که توفیقی کیست؟ فیلم او را بگذاریم؟ این آقا سرپرستانی بر این وزارت خانه گذاشت که امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به آنها رای نمی‌دهند و آنها را به عنوان رئیس دانشگاه نمی‌پذیرند.

نقوی حسینی با اشاره به معرفی فرجی دانا پس از توفیقی گفت: با این معرفی آیا ما لجبازی کردیم و یا مجلس نظر خاصی و یا غرضی داشت؟ آقای فرجی دانا معرفی شد و در نشست‌های فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها با ایشان صحبت شد و ایشان قول داد و قبول کرد که اصلاحاتی را انجام دهد اما ماهها گذشت و این اصلاحات انجام نگرفت.

وی با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرجی دانا تذکر داد، اما هیچ اصلاحی صورت نگرفت گفت: چه کسی در وزارت‌علوم و چه حلقه‌ای در این وزارت‌خانه اجازه نمی‌دهد این اصلاحات انجام گیرد؟ ما عمل را می‌بینیم و شما آقای رئیس جمهور می‌فرمایید که تحت فشار هیچ گروهی نیستید؛ پس چرا همه کسانی که معرفی می‌شوند از یک حلقه هستند؟ یعنی در 30 هزار عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور یک فرد متدین معتدل وجود دارد و فقط همین حلقه هستند؟

زاکانی: ما ادراک مالفتنه

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: شرایط کشور خطیر است و ما در فتنه و بهانه‌جویی به سر می بریم که نظام سلطه به کشور تحمیل می‎کند و امروز دولت در مواجه با فتنه‌های جهانی و آمریکای خونخوار است. مشکلات اقتصادی در کشور است و عده‌ای به دنبال التهاب‌آفرینی در کشور هستند. دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی به اعتدال احتیاج دارد، سپردن دانشگاه‌ها به عوامل فتنه 88 برخلاف مصالح کشور است.

وی افزود: آقای روحانی شما 20 سال در مجلس بودید. تعجب می‌کنیم که چرا پیام مجلس در صیانت از آرمان انقلاب نادیده می‌گیرید‬. تمام افرادی که برای وزارت علوم معرفی کردند افرادی افراطی و از یک گروه خاص بودند. ‫آیا حل مشکل پیش آمده برای وزارت علوم کار سختی است؟. برداشت نمایندگان در این زمان این احساس است که دست‌هایی پشت پرده است. مجلس به آقای روحانی که با کنایه به ما گفت و ما ادراک مالبورسیه، ما هم می‌گوییم و ما ادراک مالفتنه. دانش آشتیانی از عوامل و گردانندگان فتنه است‬. نامه‌ای در سایت وزارت علوم است و می‌گوید که مجلس سهم خواهی می‌کند. آقای رئیس‌جمهور اسامی کسانی که از ایشان سهم‌خواهی کردند را معرفی کند. امضای دانش آشتیانی پای این نامه است‬‬.

پخش فیلم علیه آشتیانی

فیلم حضور "دانش آشتیانی" در تحصن دانشگاه امیرکبیر بعد از انتخابات ۸۸، در مجلس پخش شد / علیرضا زاکانی، نماینده تهران در جلسه رأی اعتماد به "دانش آشتیانی" وزیر پیشنهادی علوم، به عنوان مخالف، این فیلم را پخش کرد