کد خبر: ۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۶۵
علی مطهری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

کاری نکنید که برای ما جوک درست کنند که وزیر مورد اعتماد مجلس باید بعد از فتنه 88 به دنیا آمده باشد/ مردم میگویند این چه فتنه‌ای بوده است که همه افراد کشور را در برگرفته

نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما نمایندگان باید بنیان کارمان را بر تقوا بگذاریم و زمانی که حجت بر ما تمام نشده است رأیی ندهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما نمایندگان باید بنیان کارمان را بر تقوا بگذاریم و زمانی که حجت بر ما تمام نشده است رأیی ندهیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، وی افزود: روش نمایندگان در مورد وزیر علوم را نمی‌پسندم. غیر از نگرانی‌ها فرهنگی که در مورد اصلاح‌طلبان وجود دارد بقیه نگرانی‌ها را چندان موجه نمی‌دانم و نگرانی‌های فرهنگی در مورد آقای دانش آشتیانی وجود ندارد.

مطهری اضافه کرد: مجلس در چند ماه اخیر در راستای تقویت فتنه گام برداشته است. ما هر کسی که را منتسب به فتنه می‌کنیم. مردم میگویند این چه فتنه‌ای بوده است که همه افراد کشور را در برگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: داریم انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می‌کنیم و ایجاد تفرقه می‌کنیم بسیاری از حرف های این جلسه به نفع آقایان موسوی و کروبی است. نقد خود و خود انتقادی پسندیده است و چه اشکالی دارد ما مجلسیان خودمان را نقد کنیم؟ ما مسئله فتنه را مطرح می‌کنیم بدون اینکه به شرایط آن زمان توجه کنیم؛ فتنه برای ما خط قرمز است ولی به معنای واقعی آن. وقتی کسی از فتنه تبری می‌جوید نباید او را فتنه‌گر بدانیم. بعد از انتخابات 88 من گفتم تقلب از نظر شمارش آرا اتفاق نیفتاده است؛ در آن زمان مسئولان تلویزیون می‌گفتند کسی از اصولگرایان و کسان دیگر نمی‌آیند صحبت کنند به دلیل اینکه همه ابهام دارند.

مطهری بیان داشت: سخنرانی توفیقی در شرایطی اتفاق افتاد که به کوی دانشگاه حمله شد و آن سخنرانی با حضور نماینده ولی‌فقیه و رئیس دانشگاه بوده است و ایشان آن جمعیت دانشجو را که می‌خواسته است منفجر شوند کنترل کرده است. مسئله نگرانی از وضعیت دانشگاه‎ها چندان موجه نیست؛ کاری نکنیم که خاطره بدی در ذهن مردم و دانشجویان ایجاد شود.

وی افزود: دانش آشتیانی هیچ نامه‌ای را علیه نظام امضا نکرده است و نگاه ایشان به فتنه یک نگاه معتدل است و همه عوامل فتنه را محکوم می‌کند؛ کاری نکنید که که برای ما جوک درست کنند که وزیر مورد اعتماد مجلس باید بعد از فتنه 88 به دنیا آمده باشد. دانش آشتیانی یک شخصیتی علمی و فرهنگی است و نه شخصیت سیاسی و 16 سال در وزارت علوم بوده است؛ ایشان بیشتر به دکتر فرهادی منتسب است تا دکتر معین. توسعه کیفی بیشتر نسبت به توسعه کمی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها از نکات برجسته برنامه ایشان است‬. مسئله تساهل و تسامح فرهنگی که نسبت به برخی اصلاح‌طلبان وجود دارد نسبت به ایشان نیست‬. توسعه کیفی دانشگاه‌ها، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تجاری کردن علم و تولید ثروت، توجه ویژه به اسلامی کردن دانشگاه‌ها، توجه به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی از جمله برنامه‌های ایشان است. ایشان با برگزاری مثلا اردوهای مختلط مخالف است و جای نگرانی در مورد مسائل فرهنگی در خصوص ایشان وجود ندارد.