کد خبر: ۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸۸
علم الهدی در همایش دلواپسان هسته ای:

در 35 سال گذشته به اندازه ی یک سال پس از توافق ژنو تحقیر نشده بودیم / ما به ذلت افتاده ایم / در تحریم اقتصادی، مردم ما بالاتر از زجر بچه‌های امام حسین زجر دیدند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهبرد سیاسی ما کربلا و عاشورا است و نمی‌توانیم در جریان انقلاب جریان راهبردساز کربلا را در عرصه‌های مدیریت نادیده بگیریم.
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهبرد سیاسی ما کربلا و عاشورا است و نمی‌توانیم در جریان انقلاب جریان راهبردساز کربلا را در عرصه‌های مدیریت نادیده بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، آیت‌الله علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش "منهای عزت بعلاوه تحریم" که به همت کمیته صیانت از منافع ایران عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در انتهای عاشورا اتفاق افتاد نشان‌دهنده استقامت امام حسین در مقام ناکام گذاشتن دشمن بود وامام حسین(ع) می‌گفتند من دست ذلت به دشمن نمی‌دهم و حتی اگر خانواده اش کتک بخورند و گرسنگی بکشند و اینها همه مولفه عزت است نه مولفه ذلت، هدف دشمن از اول این بود که اینها را به ذلت بکشاند.


 وی با بیان اینکه اگر ما راهبرد کربلا را در نظر بگیریم وظیفه ما با دشمنی که همان راهبرد را دارد چیست؟ افزود: آمریکا می خواهد نشان دهد که ما از انقلاب و استکبار ستیزی پشیمانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: ما انقدری که در این یکسال بعداز توافق ژنو تحقیر شدیم در طول این ۳۵سال نشده بودیم؛ اگر ما مانند آن ده سال که پشت میزمذاکره محکم ایستاده بودیم رفتار میکردیم، دولتمردان آمریکا ما را این مقدار تحقیر نمی‌کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: ما این همه تحقیر شدیم که این حداقل ضرر ما بود حالا من بحث‌های جلوگیری از پیشرفت را نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه راهبرد سیاسی ما کربلا و عاشورا است و نمی‌توانیم در جریان انقلاب جریان راهبردساز کربلا را در عرصه‌های مدیریت نادیده بگیریم، گفت: ما در مقابل دشمن که هدفش همان هدف یزید است چه وظیفه‌ای داریم؟ مسئله آمریکا این نیست که صلح کنیم و بگوییم بنای تنش نداریم تا آنها قانع شوند، در 35 سال قبل آمریکا به دنبال یک چیز بود و آن هم اینکه ما از برخورد استکبارستیزی پشیمان شویم و برای اینکه به هدفش برسد باید ما را به ذلت بنشاند تا بر اثر تحقیر و ذلت، ندامت ما جهانی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حرکت امام در روز اول استکبارستیزی و آمریکاستیزی بود که با لایحه مستشاران آمریکا مخالفت کرد و آمریکا شکست خورد، 35 سال است حکومت می‌کنیم و قدرتمان در منطقه چند برابر شده است که آمریکا می‌خواهد این قدرت را از بین ببرد.

آیت الله علم الهدی گفت: تحقیری که در یک سال گذشته آمریکا علیه ایران انجام داد در طول 35 سال انجام نداد و تا این اندازه ما به ذلت نیفتاده بودیم که در این یک سال به ذلت افتاده‌ایم، در تحریم اقتصادی مردم ما بالاتر از زجر بچه‌های امام حسین زجر دیدند؟

وی افزود: در یک سال گذشته دشمنی‌ها و عداوت اضافه شد و در عین حال ما تحقیر شدیم زیرا پای میز مذاکره نشسته بودیم، اگر مردانه ایستاده بودیم دولتمردان آمریکا اینقدر ما را تحقیر نمی‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نتیجه کار ما در یک سال گذشته این بود که از آنچه وحشت داشتیم که از جریان انقلاب کوتاه بیاییم لطمه خوردیم و در دنیا تحقیر شدیم، این حداقل هزینه‌ای است که دادیم.

عضو  مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی می‌گویند فایده این توافق توقف ایران هراسی بود، ادامه داد: این در حالی است که اینگونه نشد؛ آیا امام حسین نیز در برابر "حسین هراسی" یزید نیز کوتاه امد؟ تحقیر از این بالاتر که آمریکایی ها بگویند ایران اگر اعتماد ما را به دست بیاورد اجازه غنی سازی می‌دهیم؟

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: در جریان مناظره‌های انتخاباتی همه به استثنای یک نفر معتقد بودند که حل مشکلات داخلی با ارتباط با خارج است و مردم هم به همین ایده رای دادند و رهبری هم اجازه دادند تا این راه تجربه شود، ولی زمانی که تجریه نشان داد این راه فایده ای ندارد و ما نباید با تحقیر ملت این راه را ادامه دهیم.