کد خبر: ۶۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۴

پایان جیب بری‌های ٢ زن و یک در پایتخت

زن ٦٥ ساله که سابقه ٥١ ساله در سرقت و کش‌روی دارد به صورت بین‌المللی نقشه‌های تبهکارانه خود را اجرایی می‌کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، این زن تبهکار از طایفه فیوج در قالب باندی دست به سرقت‌های ماهرانه از طلافروشی‌ها و صرافی‌ها می‌زد که به همراه یک زن و یک مرد در دام ماموران گرفتار شد. وقتی سرقت‌های مشابه کف‌زنی و کش‌روی از مراکز تجاری سطح شهر تهران به‌ویژه صرافی، طلافروشی و شعبات مختلف بانکی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

با بررسی تصاویر به‌دست آمده از محل‌های سرقت مشخص شد زن ٦٠ ساله‌ای با مراجعه به صرافی و طلافروشی‌ها به بهانه‌های مختلف بسته‌های دلار یا پول رایج کشور از صاحب مغازه درخواست می‌کرد و همزمان با وی، زن ٣٠ ساله‌ای با ظاهری آراسته شروع به طرح صحبت با صاحبان مغازه می‌کرد و زن میانسال به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای اقدام به کف‌زنی و سرقت قسمتی از پول‌های داخل بسته‌های اسکناس می‌کرد.  با توجه به شیوه و شگرد انجام سرقت‌ها از متهم اصلی پرونده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این زن میانسال باید یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری، کف‌زنی و کش‌روی باشد؛ همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار تصاویر این زن را شناسایی کنند. جمیله ٦٥ساله از قدیمی‌ترین مجرمان زن طایفه فیوج بود که اولین سابقه دستگیری او به سن ١٤ سالگی باز می‌گشت.

بررسی سوابق «جمیله» نشان داد که وی یکی از مجرمان بین‌المللی طایفه فیوج در زمینه سرقت به شیوه کش روی و کف زنی در ایران و سایر کشورها به‌ویژه کشورهای عربی است که در مدت ٥١  سال، بارها در ایران و سایر کشورها ازجمله عراق، لبنان دستگیر و روانه زندان شده است.
 با شناسایی جمیله به‌عنوان متهم اصلی پرونده و با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از سوابق وی، آخرین مخفیگاه وی در خانه‌ای ویلایی واقع در گوهردشت شناسایی و او دستگیر شد. 
 
جمیله که اعتیاد شدیدی به مصرف انواع موادمخدر شیشه، هرویین و تریاک دارد، در بازجویی‌ها به سرقت در شهرهای مختلف کشور به‌ویژه در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد و ادعا داشت که سرقت‌ها را به همراه زن جوانی  به نام «غزال» انجام داده و علاوه بر غزال، در تمامی سرقت‌ها مهدی نیز حضور داشته که وظیفه داشته تا در صورت نیاز، آنها را به سرعت از محل متواری کند. وقتی ماموران خود را به مخفیگاه غزال و مهدی در ٢ آپارتمان واقع در منطقه خرم‌دشت رساندند، متهمان را دستگیر کردند.  در بررسی نحوه آشنایی متهمان مشخص شد که جمیله نسبت خویشاوندی با غزال داشته و هر دوی آنها به واسطه اعتیاد شدید به مصرف انواع موادمخدر با مهدی که او نیز به مصرف موادمخدر اعتیاد شدیدی دارد آشنا و در ادامه هر ٣ نفر اقدام به تشکیل گروه سارقین به سرکردگی جمیله کرده‌اند. 

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف متهمان به سرقت به شیوه «کش‌روی» و «کف‌زنی» در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین سایر شهرهای کشور، قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر هر ٣ متهم از کسانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»

منبع: روزنامه شهروند
برچسب ها: زنان ، تهران ، جیب بری ، تیک