کد خبر: ۶۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۲

این نوشیدنی‌ها آکنه را تشدید می‌کنند

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: مصرف بیش ‌از حد چای، قهوه، الکل و توتون، مطالعه‌ی شدید همراه با خستگی و عادت به نشستن که به سوء‌هاضمه و ناتوانی عمومی منتهی می‌شود، از عوامل بروز آکنه هستند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر ریحانه مهرگان منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه تمام انواع آکنه ریشه در عادات غلط تغذیه‌ای دارند، گفت: نامنظم‌ بودن ساعات غذاخوردن، غذای نامناسب، استفاده‌ مفرط از نشاسته و قند و مصرف بیش ‌از ‌حد خوراکی‌های چرب زمینه‌ساز بروز آکنه است.

وی یبوست مزمن را از دیگر از علل اصلی ایجاد آکنه عنوان کرد و گفت: در صورتی ‌که روده‌ها به ‌صورتی مناسب حرکت نداشته باشند، مواد زائد با سرعتی که باید دفع نمی‌شوند و در جریان خون مواد سمی انبار می‌شود. کوشش بیش ‌از حد پوست در دفع مواد زاید اضافی سبب بروز آکنه و سایر اشکال بیماری‌های پوستی می‌شود.

مهرگان یادآور شد: یک علت مهم دیگر آکنه، حالت از بین ‌رفتن شادابی و زنده بودن سلول‌های پوست است که از عادات غیربهداشتی حاصل می‌شود.

مهرگان در پایان گفت: درمان آکنه با تجویز پماد یا کرم شدنی نیست. استفاده از این داروها تنها به فرونشانی موقتی عمل غدد چربی می‌انجامد. درمان طبیعی آکنه در مراحل اولیه، رعایت رژیم ‌غذایی مناسب و نوشیدن آب به میزان لازم به صورت مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات است.

*ایسنا

برچسب ها: درمان ، بیماری ، پوست ، تیک