کد خبر: ۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۰

احتمال اقدام یکجانبه آمریکا برای کاهش تحریم‌های کوبا

مشاور ارشد اوباما در دستگاه دیپلماسی آمریکا احتمال اقدام یک‌جانبه کاخ سفید برای کاستن از فشارهای واشگتن علیه کوبا را منتفی ندانست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تونی بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: قبل از هرچیز دولت هاوانا باید در مسیر اصلاحات دموکراتیک پیشرفت کند و آلن گراس مددکار آمریکایی زندانی شده در این کشور را آزاد نماید.

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی در جلسه استماعی که بلیکن در آن حضور داشت، این پرسش را از معاون مشاور امنیت ملی آمریکا پرسید که آیا انتظار دارد در ادامه دوران ریاست جمهوری آمریکا واشنگتن اقدامی یکجانبه در قبال تحریم‌های کوبا انجام دهد، بلینکن در این پاسخ به این پرسش اظهار کرد: هرچیزی که در قبال کوبا انجام شود، باید مطابق با قانون باشد.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات کاخ سفید در قبال کوبا با رایزنی کامل با کنگره انجام خواهد شد.

بلینکن اظهار کرد: رییس جمهوری آمریکا نظراتی در مورد چگونگی اقدام برای کمک به تحقق دموکراسی در کوبا و حمایت از مردم این کشور برای حرکت در مسیر مردم‌سالاری دارد و چنانچه فرصتی به وی دست دهد، یقین دارم که در این راستا اقدام خواهد کرد. با این حال این مساله به طرف کوبایی و اقداماتی که انجام می‌دهد، بستگی دارد.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: به تازگی دولت کوبا اقداماتی انجام داده که در جهت کاملا اشتباه است که از آن جمله می‌توان به زندانی کردن غیرعادلانه مددکار آمریکایی اشاره کرد.

با این حال بلینکن گفت که کوبا باید گام‌های بیشتری در مسیر تغییر بردارد.

وی تصریح کرد: از نظر من تا زمانی که کوبا نتواند قدم‌هایی معنادار در این مسیر بردارد، تغییر در روابط محتمل به نظر نمی‌رسد.

*ایسنا
برچسب ها: آمریکا ، کوبا ، تحریم‌ ، جمهوری ، تیک