کد خبر: ۶۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۲

دیدار علی جنتی با علما در کتابفروشی


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین پنجشنبه هفته کتاب در شهر قم به کتابفروشی انصاریان رفت و با تعدادی از علما دیدار کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در پی فراخوان احمد مسجد جامعی برای حضور اصحاب فرهنگ و هنر در کتابفروشی ها علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از علمای حوزه علمیه قم از جمله آیت الله امینی، آیت الله جناتی، آیت الله علوی بروجردی، آیت الله ابن الرضا و فرزند آیت الله العظمی بهجت در کتابفروشی انصاریان در قم حضور یافتند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور آیات عظام در این کتاب فروشی و حمایت شان از حوزه نشر تقدیر کرد و حضور علما و اندیشمندان را در برنامه های فرهنگی دل گرم کننده و انگیزه بخش توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز پنج شنبه به همراه صالحی منش استاندار قم و حجت الاسلام ایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این کتابفروشی حاضر شده بود، در همراهی بامردم چند جلد کتاب از انتشارات انصاریان خریداری کرد.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به دغدغه علما مبنی بر تسهیل شرایط ارسال کتاب ها و آثار فرهنگی ناشران بخش خصوصی به خارج از کشور، این مسئله را مهم توصیف کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا ناشران خصوصی بتوانند آثارشان را به خارج از کشور بفرستند.

همچنین آیت الله امینی با تاکید بر تسهیل ارسال کتاب های حوزه معارف به سایر کشورها گفت: باید بودجه ای در نظر گرفته شود تا ارسال کتاب های حوزه معارف به کشورهای دیگر راحت تر صورت بگیرد. به ویژه به علت فعالیت های گروه های مخالف شیعه و وهابیون، ضرورت ارسال کتاب های مناسب برای جلوگیری از به انحراف کشیدن مسائل و نیز بیداری اسلامی بیشتر احساس می شود.
منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: علی جنتی ، کتابفروشی ، قم ، تیک