کد خبر: ۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۰۵
شرق الاوسط به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد:

تمدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، بدترین سناریو ممکن

درحالیکه ایران و شش قدرت جهانی در وین مشغول حل و فصل اختلافات خود هستند، یک مقام ایرانی گفت که طرفین نیاز به توافق در 24 نوامبر دارند.
شرق الاوسط نوشت: درحالیکه ایران و شش قدرت جهانی در وین مشغول حل و فصل اختلافات خود هستند، یک مقام ایرانی گفت که طرفین نیاز به توافق در 24 نوامبر دارند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، این مسئول ایرانی که به شرط عدم افشای نامش سخن می گفت، بیان داشت که تمدید ضرب الاجل باتوجه به واکنش تندروها در ایران و آمریکا مسلما بدترین سناریو ممکن خواهد بود.


این منبع افزود که تمدید مذاکرات هسته ای ممکن است منجر به نابودی توافق بالقوه با ایران توسط کنگره شود که در انتخابات میان دوره ای اخیر، جمهوریخواهان اکثریت کرسی ها را دردست گرفتند.

محمدجواد ظریف روز سه شنبه پس از دیدار با کاترین اشتون هشدار داد که دولت ایران درخواست های زیاده خواهانه غرب را نمی پذیرد.

علی واعظ تحلیلگر امور اتمی به شرق الاوسط گفت: شرایط بین المللی فعلی و تغییر و تحولات سیاسی توافق هسته ای را برای طرفین ضروری می سازد.

وی افزود: ایران می خواهد مطمئن شود که جامعه بین المللی تا چه مقدار حاضر است به توافق هسته ای در ازای اجازه به رصد فعالیت غنی سازی متعهد می شود شود.