کد خبر: ۶۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

غربالگری دیابت به صورت رایگان

هفته ای که در آن قرار داریم هفته دیابت نام گذاری شده است.در این راستا پلی کلینیک سلامت و دیابت تابان، با ارایه برنامه هایی، جهت غربالگری دیابت در روز جمعه( آخرین روز هفته دیابت)به شناخت بیشتر مردم در مورد این بیماری خواهند پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر سلمانزاده مدیر عامل پلی کلینیک سلامت و دیابت تابان به خبرنگار ما گفت:با توجه به اینکه این هفته به نام دیابت نامگذاری شده است،به طور قطع این موضوع ،یک رویداد مهم در کشور محسوب می شود.

وی دلیل این نامگذاری را اینگونه بیان کرد که،متاسفانه حدود 10درصد از افراد کشور به دیابت مبتلا هستند و بدتر از آن این است که،نیمی از این تعداد ازبیماری خود آگاه نیستند. بنابر این هر اندازه برنامه های مختلف و آگاهی رسانی در جامعه در این زمینه بیشتر باشد، موجب بالا بردن سطح آگاهی مردم می شود و این موضوع باعث کاهش این بیماری خواهد شد.

دکتر حسین سلمانزاده با تاکید بر اینکه ما بخاطر رسالتی که در جامعه برای کنترل بیماری دیابت در جامعه داریم،باید این بیماری را مدیریت و کنترل کنیم،گفت: در این نوع بیماری خاص، انواع بیماریها از جمله کنترل قند خون،عارضه چشمی دیابت، زخمهای پا که ناشی از این بیماری به وجود می آید و حتی رژیم های غذایی در این زمینه راکنترل و تحت نظر متخصصین مربوطه درمان ودر نهایت بهترین مواد غذایی را که برای این بیماران مفید است و حتی ازنظر پخت مواد غذایی اطلاع رسانی می کنیم. دکتر سلمانزاده خاطر نشان کرد: به همین خاطر از بیماران و خانواده های آنها و نیز دیگر افراد جامعه، دعوت کردیم که در برنامه ی غربالگری رایگان در این کلینیک که در روز جمعه(30/8/93) در شهرک غرب-بلوار دادمان- درختی شمالی- پلی کلینیک تخصصی سلامت و دیابت انجام می شود،شرکت کنند.

وی با بیان اینکه، به غیر غربالگری رایگان،برنامه های دیگری اعم از سخنرانی،مشاوره و مسابقه نیز برای مدعوین ترتیب داده ایم گفت: از دولت ،وزارت بهداشت و رسانه ها درخواست داریم تا در زمینه ی آگاهی رسانی هر چه بیشتر به مردم دقت نظر داشته باشند. وی در خاتمه اعلام کرد عموم مردم میتوانندپاسخ سوالات خود را در زمینه بیماری دیابت ، با تماس تلفنی به شماره 2321 (صدای دیابت) از 8 صبح تا20از طریق مشاورین دریافت کنند.
برچسب ها: غربالگری ، رایگان ، سلامت ، تیک