کد خبر: ۶۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴۴

فرکی: تاکتیک کی‌روش شگفت‌زده‌ام کرد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: تاکتیک سرمربی تیم ملی در بازی تدارکاتی روز سه‌شنبه مقابل کره جنوبی من را شگفت زده کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسین فرکی گفت: به هیچ عنوان انتظار نداشتم از دقیقه‌ یک بازی تیم ملی با یازده بازیکن در زمین خودش فوتبال بازی کند.

وی اظهار کرد: این که در یک بازی دوستانه در تهران و در مقابل تماشاگران تنها تاکتیک دفاعی مورد آزمایش قرار بگیرد برایم تعجب آور بود. تیم کره جنوبی بازی خوبی را انجام داد و به لحاظ فنی عملکرد خوبی داشت اما ایران نتیجه‌ را به سود خود به پایان رساند. تیم ملی عملکردش را در مقابل کره جنوبی نشان داد. تیم ملی نیاز به کار فراوان دارد و اگر این روند ادامه باشد با این نوع فوتبال در جام ملت‌ها به مشکل می‌خوریم. کشورهای بحرین، امارات و قطر در سطح ما نیستند و ایران به راحتی از گروه خود بالا می‌رود.

فرکی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ورود بازیکنانی مانند سروش رفیعی، وریا غفوری، سردار آزمون به ترکیب تیم ملی در نیمه دوم گفت: عملکرد کی‌روش در این زمینه قابل‌ قبول است. تیم ملی را به یکباره نمی‌توان جوان کرد. البته شایسته بود این تغییرات از مدت‌ها قبل اتفاق می‌افتاد اما کار خوبی را از سوی کارلوس کی‌روش در خصوص بازی دادن به جوانان شاهد بودیم.

وی درباره اعتراض هواداران به عملکرد بازیکنانی مانند شجاعی، نکونام و خسرو حیدری خاطرنشان کرد: این‌ها از قدیمی‌های تیم ملی هستند و باید احترامشان حفظ شود. تیم ملی در آینده نزدیک به طور قطع جوان خواهد شد. شاید بازیکنی در بازی‌های باشگاهی بتواند تا سن 35 سالگی بازی کند اما بازی در تیم ملی بسیار متفاوت است و سرمربی تیم ملی باید تدریجی تیم ملی را جوان کند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در بازی روز سه‌شنبه در برابر کره گفت: من هم با نظر مردم موافق هستم، چراکه به خوبی می‌توانند قضاوت کنند. ایران در مقابل کره به لحاظ فنی عملکرد خوبی نداشت اما موفق شد پیروز شود.

فرکی در خصوص عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: به طور قطع ایران از دور مقدماتی صعود خواهد کرد اما رقابت‌های حذفی کمی نگران می‌کند.

وی در خصوص شرایط تیم سپاهان برای بازی با سایپا گفت: خو‌شبختا‌نه شرایط خوبی در تیم حکمفرماست. ابتدای حضورم در سپاهان با مشکلات زیادی روبه‌رو بودم. مانند حضور برخی از بازیکنانم در تیم امید و تیم ملی و همینطور مصدومیت‌های برخی بازیکنان و این اواخر هم بحث سربازی بازیکنان. حمودی و شجاع خلیل زاده را از دست دادیم و به طور قطع در روند تیم خلل ایجاد خواهد شد. شناخت بهتری در حال حاضر از تیم سپاهان دارم اما هنوز ایده‌آل نشده است. به طور قطع در نیم فصل لیگ برتر بازیکن جذب خواهیم کرد که اولویت اولمان بازیکنان ایرانی است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص گمانه زنی‌های مطرح شده در خصوص بازیکنان جدا شده و بازیکنان جذب شده اظهار کرد: من این گمانه‌زنی‌ها را به هیچ عنوان قبول ندارم. باید چیزی قطعی شود تا آن را بازگو کنم.

وی در خصوص رفتن رسول نویدکیا، بازیکن معترض این تیم در تعطیلات نیم فصل گفت: من به همه مجموعه سپاهان اعتماد کامل دارم و این موضوع را به بازیکنان اعلام کرده‌ام. نویدکیا در صحبت با من موضوع رفتنش را انکار کرد و در تیم خواهد ماند.

فرکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فردا بازی سختی را با سایپا در پیش داریم. سایپا تیم با شخصیت و خوبی است و فوتبال را به خوبی بازی می‌کند. تلاش می‌کنیم سه امتیا‌ز بازی را به دست بیاوریم و امیدوارم هر تیمی که مستحق پیروزی بود به این مهم دست یابد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فرکی ، کی‌روش ، تاکتیک ، تیک