کد خبر: ۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۹

توافق هسته ای از راه تفاهم سیاسی می گذرد/لغو تحریم ها در طول 20 سال به دردمان نمی خورد

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که بحث ایران و 1+5 سیاسی است نه فنی.

حقیقت پور در گفتگو با فرهیختگان آنلاین (FDN.ir) ضمن ابراز بی اطلاعای از گزارش روزنامه آساهی در مورد توافق در ایران بر سر تمدید مذاکرات تا نوروز گفت: اکنون ما در نقطه ی نهایی هستیم و در صدد حفظ حقوق هسته ای خود هستیم، با این حال طرف مقابل زیاده خواهی و مانع تراشی می کند.

وی افزود: ما قرار نیست در مذاکرات پیشنهاد کمتر از 190 هزار سو را قبول کنیم. از سوی دیگر، تمام تحریم ها باید برداشته شود، اگر قرار است لغو تحریم ها 20 سال طول بکشد، اصلا به دردمان نمی خورد.

حقیقت پور با اشاره به مذاکرات مسقط گفت: آمریکایی ها در عمان پیشنهاد جدیدی مطرح نکردند، در حقیقت همان بحث های قدیمی در آنجا مطرح شد، اما از آن جهت که این گفتگوها نتیجه ای در بر نداشت ما آن را تلخ می دانیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: توافق هسته ای در حال حاضر شدنی است اما بسیار امر دشواری به نظر می رسد. پنج بعلاوه یک باید دست از خودخواهی بردارد و اجازه دهد پرونده هسته ای ایران مسیر حقوقی خود را طی کند.

وی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای از راه تفاهم سیاسی می گذرد نه فنی، در واقع بحث فنی پرونده ایران با آزانس است و ما باید با آنها در رابطه در تعامل باشیم.