کد خبر: ۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۵

وضعیت آسمان شهرهای صنعتی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احد وظیفه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی 24 ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو آرام و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی از وزش باد جنوبی نسبتا شدید در برخی مناطق استانهای اردبیل و گیلان خبر داد و افزود: افزایش دما روز جمعه در سواحل دریای خزر و استان اردبیل محسوس خواهد بود. از اواسط وقت روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور ابرناکی و بارش پراکنده شروع می شود.

وظیفه ادامه داد: از بعد از ظهر روز شنبه ضمن تشدید بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه فعالیت این سامانه، استانهای واقع در شمال غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس را نیز فرا می گیرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه گستره بارش‌ها با شدت کمتری به برخی مناطق جنوب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت به شمال شرق کشور نیز می رسد و از بعد از ظهر این روز با نفوذ جریان های شمالی، بارش ها در سواحل شمالی کشور تشدید می گردد.

دبیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت اصفهان، تهران، کرج و قزوین را از امروز تا شنبه به دلیل پایداری هوا غبارآلود دانست.

وی با اشاره به وضع هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنج شنبه کمی ابری و در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار محلی پیش بینی شده است، همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 26 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت کمی ابری و در پاره‌ای نقاط گاهی افزایش ابر پیش بینی شده و و حداکثر دما در این روز 15 و 7 درجه بالای صفر خواهد بود.

احدی هوای پایتخت در روز شنبه را هم نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد اعلام کرد. 
*ایسنا 
برچسب ها: آسمان ، آب و هوا ، غبارآلود ، تیک