کد خبر: ۶۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۸

تقی زاده انصاری محقق و نویسنده راهی دیار ابدی شد


ایرنا - بدر تقی زاده انصاری محقق و نویسنده چندین عنوان کتاب روز پنجشنبه در کرج جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او که اول آذرماه سال 1316 در خانواده ای فرهیخته و فرهنگ دوست در نطنز متولد شد، ابتدا به همراه خانواده به تهران هجرت کرد و بیش از سه دهه در کرج سکونت گزید.

این نویسنده در طول عمر پربار خود دهها عنوان کتاب در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تاریخی نوشت،تالیف کرد و به چاپ رساند، اما گرایش تقی زاده انصاری به نوشتن و تالیف کتاب با مضمون و محتوای دینی بخصوص درباره ائمه اطهار (ع) در آثار او بسیار بارز و برجسته است.

علی (ع) بزرگ مرد جاودانه تاریخ، امام حسین (ع) در آیینه تاریخ، زینب (ع) بانوی ماندگار تاریخ، حضرت ابوالفضل (ع) چهره محبوب تاریخ، ترا دوست دارم مادر، پدر و معلم، نظنز دیروز امروز، چنگیزخان مغول، اسکندر مقدونی و ... از جمله آثار این نویسنده پرکار و خستگی ناپذیر به شمار می رود که برخی از آنها تجدید چاپ نیز شده است.

به گفته محمدرضا فرجاد از روزنامه نگاران قدیمی و دوست مرحوم تقی زاده انصاری، او دو هفته پیش در یک حادثه ناگوار دچار شکستگی استخوان شد و برغم بستری شدن و مداوا در بیمارستان، براثر شدت صدمات وارده، جان سپرد.

وی با یادآوری اینکه تقی زاده انصاری از جمله محققان و نویسندگانی بود که در سکوت و آرامش و به دور از هیاهو آثار ماندگاری خلق کرد، افزود: از او کتابخانه ای غنی و ارزشمند با دو هزار و 700 عنوان کتاب به یادگار مانده است.

وی با اشاره به اینکه او علاوه بر تالیف کتاب، به نوشتن مقاله، یادداشت و مطالب ارزشمند و انتشار آنها در مطبوعات و نشریه های مختلف اهتمام خاصی داشت، یادآور شد: زنده یاد تقی زاده انصاری در حرکتی نمادین همه قلم ها، مدادهای کوتاه شده و خودنویس و خودکارهای از کار افتاده از ابتدای نوشتن خود از دوران نوجوانی تا به امروز را جمع آوری و نگهداری کرده است و اکنون کیسه بزرگی پر از این گونه اشیا همراه با دهها عنوان کتاب و دیگر آثار او، خود نماد و نشانه ای گویا و جاودانه از این نویسنده توانا و خستگی ناپذیر است که تا آخرین روزهای زندگی دست از نوشتن برنداشت.

قرار است پیکر این نویسنده که بیش از سه دهه از عمر خود را با خلق آثاری ارزشمند در کرج سپری کرد، فردا 'جمعه ' برای خاکسپاری در زادگاهش به نطنز انتقال یابد