کد خبر: ۶۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۴۳
لوموند:

توافق هسته ای با ایران به اوباما اعتبار می دهد/نخبگان آمریکا به توافق دل بسته اند

درمقابل کشورهای غربی خواستار محدود شدن میزان غنی سازی در ایران و دادن امکان بازرسی‌های بیشتر به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند.
لوموند روزنامه عصر فرانسه در یک تحلیل مفصل به نامه و هدف های باراک اوباما از ارسال چهارمین نامه به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، لوموند می نویسد: کشورهای غربی به همراه چینی ها و روس ها تا کنون امتیازهای قابل توجهی به تهران داده اند که مهمترین این امتیازها پذیرفتن حق غنی سازی برای ایران بوده است که در گذشته حاضر به دادن این امتیاز نبودند.

درمقابل کشورهای غربی خواستار محدود شدن میزان غنی سازی در ایران و دادن امکان بازرسی‌های بیشتر به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند.

به نوشته لوموند، واقعیت این است که برای اوباما موضوع حل اختلاف با ایران تنها به محدود کردن برنامه اتمی ایران محدود نمی شود، پیروزی در این مسئله به یک اعتبار شخصی برای رئیس جمهوری آمریکا بدل شده است.

لوموند می نویسد: بخشی از نخبگان واشنگتن به این توافق بسیار دل بسته اند، زیرا به گفته آنها، این پیروزی در این امر راه را برای حل بسیاری از مسائل خاورمیانه خواهد گشود.

لوموند می افزاید: رئیس جمهوری آمریکا می داند که حل این مسئله درمان معجزه آسای همه دردهای خاورمیانه نیست، ولی می تواند در کاهش تنش در منطقه مفید واقع شود، به همین دلیل بود که دولت واشنگتن از دخالت مستقیم علیه دولت اسد مورد حمایت تهران خود داری کرد.