کد خبر: ۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌ به دنبال دستیابی به توافق تا 24 نوامبر هستیم

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات اخیر وزیران خارجه انگلیس و فرانسه در دوره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5‌ گفت: شریکان ما می‌توانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند اما ما به دنبال دستیابی به توافق تا 24 نوامبر (3 آذر) هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست روزانه خود با خبرنگاران با اشاره به سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به وین برای حضور در مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ وی اکنون در وین به سر می‌برد. وی پیش از دیدار سه جانبه با کاترین اشتون و ظریف وزیر امور خارجه ایران با هیأت آمریکایی دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

او ادامه داد: پیش از این سفر در طول روزهای گذشته کری با بسیاری از شریکان بین‌المللی آمریکا در سفرش به لندن و پاریس درباره مساله هسته‌ای ایران و روند مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کرده است. اکنون جان کری در وین به سر می‌برد تا با هیأت آمریکایی مشورت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا درهیچ یک از سخنانش از کلمه تمدید استفاده نکرده است و همان گونه که جان کری گفت ما درباره مساله تمدید مذاکرات گفت‌وگو نمی‌کنیم حتی در میان اعضای 1+5. ما تنها درباره دستیابی به توافق گفت‌و‌گو می‌کنیم و تمرکزمان بر روی این مساله است. بر همین اساس وی به وین رفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر تشکیک نسبت به دستیابی به توافق گفت: وی گفته است (روند مذاکرات مشکل است اما قابل دسترسی است). شرکای ما می‌توانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند.