کد خبر: ۶۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸۲

ایران و ۱+۵، صد درصد به توافق می رسند

پیشنهادات ایران به طرف های مقابل داده شده و اگر اعضای پنج بعلاوه یک روی آن توافق کنند، متن نهایی می شود و آقای ظریف می آید، شاید وقتی اقای ظریف اعلام کرده، متن مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی و نماینده سابق مجلس معقتد است که ایران و پنج بعلاوه قطعا به توافق می رسند.

کنعانی مقدم به فرهیختگان آنلاین (FDN.ir) گفت: به نظر می رسد که متن نهایی توافق هسته ای آماده شده و طرفین در حال تبادل نظر در مورد آن هستند.

وی افزود: قطعا آقای ظریف قبل از اینکه امضایی را انجام بده، متن نهایی را به نظر مسئولین نظام خواهد رساند و مجوزهای لازم را اخذ می کند.

دبیرکل حزب سبز ایران گف: در این دور از مذاکرات، توافق 100 درصد انجام امضا می شود، منتها ممکن است چندین پاراگراف شرطی در آن وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال تمدید مذاکرات هسته ای میان ایران و پنج بعلاوه یک گفت: تمدید مذاکرات به نفع ما نیست، چراکه غرب به دنبال بهانه های جدید از جمله حقوق بشر و استفاده از آن برای اعمال تحریم های جدید و فضا سازی علیه ماست.

کنعانی مقدم تصریح کرد: بنابراین، اگر مذاکرات به نتیجه برسد، قطعا بازی به نفع ما تمام خواهد شد، چراکه در پی آن تحریم ها لغو می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 نوع تحریم علیه ایران اعمال شده است، اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل، کنگره و رئیس جمهور آمریکا چهار تحریم کننده ایران هستند.

نماینده سابق مجلس گفت: در واقع تمامی این تحریم ها به سرعت قابل تعلیق و لغو است. اما انچه مشکل است، تحریم هایی است که توسط کنگره تصویب شده است.

وی افزود: حل و فصل این ماجرا در کنگره فقط از دست شخص اوباما برمی آید.