کد خبر: ۶۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۵۸
آخرین اخبار رسانه های غربی از مذاکرات هسته ای،

سفر مخفیانه وزیر خارجه عمان به وین/ظریف و کری، راه حل های جدید را به تهران و نیویورک می برند/چرا بلیط هواپیمای وزیر خارجه ایران در آخرین دقیقه لغو شد؟

جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در حال بحث و گفتگو در مورد طرح های جدیدی برای حل و فصل پرونده هسته ای هستند.
رویترز به نقل از منابع خود نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در حال بحث و گفتگو در مورد طرح های جدیدی برای حل و فصل پرونده هسته ای هستند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، این منابع افزودند که دیپلمات های ارشد ایران و امریکا در حال آماده سازی طرح ها و بردن آنها به پایتخت های خود هستند.


منابع نزدیک به مذاکرات نیز گفتند که یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به صورت مخفیانه به اتریش آمده است تا بتواند در حل و فصل پرونده هسته ای نقشی ایفا کند.

از سوی دیگر، المانیتور نوشت: یک مقام ایرانی گفت که برای ظریف بلیط سفر به ایران خریداری شده بود، اما در آخرین لحظات، این سفر لغو شود.

وی افزود: لغو سفر می تواند بدین معنا باشد که راه حل های مورد بحث چندان وسوسه برانگیز نیست که باعث شود ظریف به ایران باز گردد. با این حال به نظر می آید که راه حل ها به اندازه ی کافی خوب است که همگی در وین مانده تا وضعیت را بهبود ببخشند.

این مقام ایرانی اضافه کرد: اگر توافق نزدیک باشد، ظریف ممکن است تصمیم بگیرد که سفری کوتاه به ایران داشته باشد.

از سوی دیگر یکی از خبرنگاران اتمی در صفحه ی توییتر خود مدعی شد که یک مقام ایرانی عنوان داشته که تمدید مذاکرات در دستور کار نیست.

این مقام ایرانی گفته است: یا توافق جامع یا هیچی.