کد خبر: ۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۶

وزیر ورزش، شاهد دایی را برکنار کرد

انگار هيچ‌وقت قرار نيست پرسپوليسي‌ها رنگ آرامش ببينند. در شرايطي كه كادر فني سرخپوشان در يك هفته گذشته سعي كرده بود با برگزاري تمرينات پشت درهاي بسته از حجم حواشي بكاهد و در آستانه دربي79 آرامش را بر اين مجموعه حاكم كند، باز هم وزارت ورزش قرمزها را غافلگير كرد. 

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ميليون‌ها هوادار پرسپوليس در حالي روز تعطيل آخر هفته‌شان را آغاز كردند كه خبر تغيير دو عضو هيات‌مديره اين باشگاه به سرتيتر خبرگزاري‌ها تبديل شده بود. نمي‌شد باور كرد كه درست دو روز به بازي مرگ و زندگي با استقلال، زلزله خودخواسته مديريتي پرسپوليس را تكان بدهد، اما خب اين اتفاق رخ داد.

 وزير، شاهد دايي را كنار گذاشت!
اصل خبر را پايگاه اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان منتشر كرد: «طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان، اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شدند. دکتر محمود گودرزی، آقايان حسین کلانی و جعفر کاشانی را به‌عنوان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب کرد. به این ترتیب کاظم‌پور و خواجه‌وند از هیات مدیره این باشگاه جدا شدند.» غير از بحث «زمان» اعمال اين تغيير كه بدون شك مي‌تواند به شدت بحث‌برانگيز باشد،‌ داستان بركناري كاظم‌پور هم در نوع خودش جالب است.

 به گزارش «دنياي اقتصاد»، چندي پيش وزير ورزش از علي دايي به دادگاه شكايت كرد. محتواي اين شكايت هم مربوط به آن مي‌شد كه آقاي گل فوتبال ملي جهان ادعا كرده بود گودرزي عامل اصلي بركناري او از پرسپوليس بوده است. در خلال بررسي اين پرونده، سرمربي سابق پرسپوليس مستنداتي را در اختيار دادگاه قرار داد كه ظاهرا بخشي از آن مربوط به اظهارات كاظم‌پور مي‌شده است. 

روز 25 آبان عسگري پيش‌بين، وكيل علي دايي به «ايلنا» گفته بود: «مسوولان وزارت‌ورزش فکر می‌کردند رحیمی و دایی مدرک محکمه‌پسندی ندارند و به راحتی این دو را محکوم می‌کنند. با اين حال ما شهودی را به دادگاه بردیم و آنها علیه وزارتخانه و اینکه به صراحت به رحیمی گفته شده باید دایی را برکنار کنید تا به شما کمک مالی شود شهادت دادند و به قرآن قسم خوردند. رحیم زارع نماینده مردم آباده و کاظم‌پور عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از جمله شهودی بودند که در دادسرا حاضر شدند و به نفع دایی شهادت دادند.» توجه به اين نكته، معادلات را به كلي تغيير مي‌دهد؛ به ويژه وقتي يادمان مي‌افتد وزارت ورزش در اين ماجرا شكايتش را پس گرفت و عقب‌نشيني كرد!

 عضو هيات‌مديره، منشي هيات‌مديره شد!
واكنش‌ها به تغيير اعضاي هيات‌مديره پرسپوليس هم قابل تامل بود. حسين كلاني كه يكي از اعضاي تازه‌وارد است، ظهر ديروز به «ايسنا» گفت: «من این موضوع را همین الان از طریق شما می‌شنوم. تا این لحظه هیچ حکم رسمی‌ به من ابلاغ نشده است. دو تا سه روز است که به دلیل بیماری در خانه هستم و هیچ ارتباطی با باشگاه نداشته‌ام.» 

همچنين جعفر كاشاني كه پيش‌تر در اواسط دهه 80 تجربه حضور در هيات‌مديره قرمزها را داشته و البته موفقيت چنداني هم كسب نكرده، ديگر عضو اضافه شده است. او به خبرگزاري فارس مي‌گويد: «این موضوع را باید از شخص وزیر ورزش بپرسید که چه شد ما به عضویت هیات مدیره درآمدیم اما باید بگویم پرسپولس باشگاه خودمان است و اگر کاری از دست‌مان برآید برای این باشگاه انجام می‌دهیم.»

 در سمت مقابل غير از كاظم‌پور، خواجه‌وند هم از اعضاي بركنار شده است. او در مورد آنچه برايش رخ داده به خبرگزاري تسنيم مي‌گويد: «من با هیچ‌کس در باشگاه اختلاف نداشتم ضمن اینکه برکناری‌ام از هیات مدیره به این معنا نیست که دیگر سمتی در باشگاه پرسپولیس نداشته باشم. از شنبه در باشگاه حضور خواهم داشت و با اختیارات جدید کار خواهم کرد.» او البته چندان بيراه هم نگفته بود، چرا كه تنها دقايقي بعد حميدرضا سياسي از پست جديد خواجه‌وند پرده برداشت. رئيس هيات مديره سرخپوشان به سايت كاپ گفت: «بنده آقای خواجه‌وند را به عنوان سخنگوی باشگاه و منشی هیات مدیره منصوب می‌کنم و ایشان به این شکل به فعالیتش در باشگاه ادامه می‌دهند.» عالي‌تر از اين هم مگر ممكن است يك باشگاه را اداره كرد؟

  استقلال هم از خودمان است!
اما طي ماه‌هاي اخير حرف‌وحديث‌هاي زيادي در مورد گرايش‌هاي رنگي رئيس هيات‌مديره پرسپوليس به گوش مي‌رسيده و خيلي‌ها او را به جانبداري از استقلال متهم مي‌كردند. سياسي در ابتداي حضورش در پرسپوليس مدعي شد: «قلعه‌نويي بهترين گزينه براي هدايت تيم ملي است.» و همين مساله به شايعات دامن زد. هفته گذشته اما حسين ماهيني كه به تازگي براي گذراندن خدمت سربازي‌اش از پرسپوليس جدا شده، ادعا كرد سياسي در ابتداي فصل هفت ميليارد تومان به باشگاه استقلال كمك مالي كرده است؛ آنچه از سوي باشگاه پرسپوليس تكذيب شد.

 سياسي روز گذشته در مورد مجموعه اين مسائل كه متفاوت‌ترين مشكل اين روزهاي پرسپوليسي‌ها محسوب مي‌شود به سايت كاپ گفت: «من هیچ وقت استقلالی نبودم و کمکی هم به این تیم نکردم. البته کاری از دستم بر بیاید، انجام مي‌دهم و خیلی هم خوشحال می‌شوم زیرا استقلال هم مثل پرسپولیس برای خودمان است.»

او همچنين به مساله تغييرات در پرسپوليس هم به اين شكل واكنش نشان مي‌دهد: «البته من تا دیروز در جریان تغییرات در پرسپولیس نبودم و از آن زمان نیز نتوانستم با وزارت ورزش ارتباطی برقرار کنم. اصلا الان نمی‌دانم که خودم هم هستم یا خیر. باید تا شنبه صبر کنیم تا با مسوولان وزارت ورزش صحبت کنم. در مورد اعضای جدید هیات مدیره وزیر ورزش تصمیم می‌گیرد، البته چون باشگاه در حال واگذاری است، باید وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع در این باره نظر بدهد.»

  وقتي «بهترين تركيب» متلاشي شد
پرسپوليس از اواخر فصل گذشته بهاي بسيار سنگيني براي تغييرات مديريتي پرداخت. وقتي اعضاي جديد هيات‌مديره اين باشگاه متشكل از استیلی، زادمهر، سیاسی، سلیمی، مونسان، کاظم‌پور و خواجه‌وند رسما از سوي وزارت ورزش معرفي شدند، محمود گودرزي در حاشيه اولين نشست آنها گفت: «حامی واقعی، مجموعه حاضر است و از اسپانسر این باشگاه که هم دولت و هم باشگاه را حمایت می‌کند نیز تشکر می‌کنم. ترکیب فعلی هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس تهران، بهترین ترکیب ممکن است.»

 حالا اما بايد از دوستان محترم در وزارت ورزش پرسيد اين «بهترين تركيب» كه با آن همه وسواس انتخاب شده بود چه سرنوشتي پيدا كرد؟ چرا خيلي اعضايش يا ريزش كردند يا در سايه قرار گرفتند؟ چطور اسپانسر كنار رفت و اين همه مصيبت براي پرسپوليس به وجود آمد؟ به راستي به چنين شيوه‌اي در مديريت، چه نمره‌اي مي‌توان داد؟
منبع: دنیای اقتصاد