کد خبر: ۶۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
المانیتور:

تضاد ژنرال سلیمانی با تندروهای اصولگرا و اصلاح طلب/شوالیه ایران، یار نامرئی ظریف در مذاکرات هسته ای

شوالیه سیاه(لقب ابرقهرمان بتمن)، شهید زنده و حاج قاسم از جمله القاب ژنرال قاسم سلیمانی مرد شماره یک نظامی ایران در خاورمیانه است. باوجود آنکه او این روزها به دلیل جنگ علیه داعش در منطقه و رسانه های جهان مشهور شده، پیش از این گمنام بود و تنها موثرین منطقه و جهان او را می شناختند. این روزها، سلیمانی اکثر وقات خود را در عراق می گذراند و مسئولان ایرانی نیز نقش مشاوره ای او به نیروهای داوطلب مبارزه علیه داعش تایید کرده اند.
المانیتور نوشت: شوالیه سیاه(لقب ابرقهرمان بتمن)، شهید زنده و حاج قاسم از جمله القاب ژنرال قاسم سلیمانی مرد شماره یک نظامی ایران در خاورمیانه است. باوجود آنکه او این روزها به دلیل جنگ علیه داعش در منطقه و رسانه های جهان مشهور شده، پیش از این گمنام بود و تنها موثرین منطقه و جهان او را می شناختند. این روزها، سلیمانی اکثر وقات خود را در عراق می گذراند و مسئولان ایرانی نیز نقش مشاوره ای او به نیروهای داوطلب مبارزه علیه داعش تایید کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، نقش سلیمانی در منطقه آنچنان برجسته است که به گفته ی صادق خرازی سفیر اسبق  ایران در سازمان ملل، جان کری وزیر خارجه آمریکا خواستار دیدار با او شده و پرزیدنت اوباما نیز او را دشمن قابل احترام خطاب کرده است.


سلیمانی که به عنوان فرمانده ای  عملگرا شناخته می شود، در مسائل سیاسی روندی اعتدالگرایانه را انتخاب کرده و حاضر به ورود به درگیری های جناحی و حزبی نشده است.

به گفته ی یک منبع مطلع، سلیمانی یک میانه رو است و افکار او در تضاد با تندروهای اصلاح طلب و اصولگراست.

در همین حال، گزارش هایی در مورد اختلاف سردار سلیمانی با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران وجود دارد.

شخصیت های برجسته اصولگرا و اصلاح طلب همگی به دلیل بی طرفی سردار سلیمانی او را پشتیبانی و تصدیق می کنند. در حقیقت، ژنرال روابط بسیار خوبی با سیاسیون برجسته ایران دارد.

به گفته ی منبع المانتیور، سلیمانی آنچنان روابط خوبی با سیاسیون دو جناح ایران دارد که پس از فوت مادرش، از تمامی شخصیت های برجسته اصلاح طلب و اصولگرا پیام تسلیت دریافت کرد که می توان در میان ها به سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران اشاره کرد.

برخی در تهران معقتدند که حضور مثبت سلیمانی در منطقه به نفع دپیلمات های ایران تمام شده و دست تیم ظریف را در مذاکرات هسته ای قدرتمندتر کرده است.

سلیمانی هرگز در رد یا حمایت از مذاکرات سخنی نگفته است. با این حال اقدامات او علیه داعش باعث شده که به نیرویی نامرئی تبدیل شود که ظریف را در مذاکرات کمک می کند.

این روزها، سلیمانی به شخصیت محبوب و وطن پرست جوانان ایران تبدیل شده که به هیچ چیز جز منافع کشورش فکر نمی کند. شاید به همین حاطر باشد که می توان او را حامی مذاکرات هسته ای قلمداد کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
8
197
ظریف عالیه اما حاج قاسم فوق العاده است
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
حاج قاسم خیلی خیلی فوق العاده است چرا که باعث عزت کشور اسلامی ما شده است.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
2
85
درود بر رستم دیو کش ایران زمین.درود بر ژنرال ایرانی که هر حمله دشمن این آب و خاک رو رو در نطفه خفه کرده.دوستت داریم قاسم سلیمانی
رسول
|
ROMANIA
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
100
باسلام وخسته نباشید خدمت اقایان ظریف و سردار سلیمانی .امیدوارم به دور از هیاهوهای سیاسی عده ای منفعت طلب همیشه سربلند باشید .درود