کد خبر: ۶۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۱

روسیه پارتیزانهای اوکراینی را آموزش می‌دهد

رسانه های اوکراین می‌گویند برخی از اعضای گروههای تروریستی در بازجویی‌ها اعتراف کرده اند که در روسیه آموزش دیده اند.

به گزارش خبرآنلاین، دستگاههای قضایی و انتظامی اوکراین اعلام کردند کلیه عملیات تروریستی صورت گرفته در ماههای اخیر در خارکف توسط تشکیلاتی بنام "پارتیزانهای خارکف "صورت گرفته است. رسانه های اوکراین می‌گویند برخی از اعضای این گروه در بازجویی‌ها اعتراف کرده اند که در روسیه آموزش دیده اند.

هم اکنون ده گروه تروریستی موسوم به "پارتیزانهای خارکف" از ماه ژوییه سال جاری در این استان در حال فعالیت هستند. اهداف اصلی این تروریستها تخریب اماکن مهم عمومی و دفاعی است. این سخنان به نقل از دادستان استان خارکف در اوکراین، یوری دانیلچنکو مطرح شده است.

لازم به ذکراست چند روز پیش از این، سرویس امنیت اوکراین، سوء قصد برنامه ریزی شده از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه علیه هیأتی دولتی هلند در خارکف را افشا کرد. در این گروه تروریستی به دام افتاده 12 نفر حضور داشتند که از این افراد سلاحهای ساخت روسیه از جمله مین‌ که کاربرد آن از سوی نهادهای بین المللی ممنوع شده، کشف و ضبط شد. این گروه تروریستی درنظر داشته تا در اماکن نظامی و مهم دولتی عملیات انفجاری انجام دهد. دربازجویی از یکی از افراد این گروه، مشخص شده که آنها به سفارش سرویس امنیت فدرال روسیه در مناطق نزدیک شهر تامبف روسیه آموزش دیده اند.