کد خبر: ۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶

وزیر گارد ملی عربستان: مخالفان سوری را آموزش می‌دهیم / به دوستان آمریکایی‌مان می‌بالیم

وزیر گارد ملی عربستان در سفرش به آمریکا با بیان اینکه "ریاض به دوستان خود در آمریکا می‌بالد"، خاطرنشان کرد: ریاض به تعهدات خود مبنی بر آموزش مخالفان سوری در عربستان پایبند است و عملیات آموزش در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی عربستان پس از دیدار با چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن با تاکید بر پایبندی ریاض برای آموزش مخالفان مسلح سوری در عربستان اعلام کرد که مذاکرات با هاگل درخصوص جنگ علیه داعش متمرکز بوده است.

در همین حال جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این دو وزیر در خصوص تعدادی از مسائل امنیتی منطقه و همچنین راه‌های مقابله با داعش بحث و گفت‌وگو و تاکید کردند که تمایل دارند همکاری جهت مقابله با داعش و چالش‌های امنیتی که منطقه با آن مواجه است، ادامه داشته باشد.

چاک هاگل همچنین از حمایت عربستان برای مقابله با داعش قدردانی و نسبت به همکاری استراتژیک میان آمریکا و عربستان اظهار خرسندی کرد.

وزیر گارد ملی عربستان نیز تصریح کرد: حملات هوایی ائتلاف در صورتی که همسو با تلاش‌های میدانی مخالفان مسلح سوری باشد نتایج بهتری را در سوریه رقم خواهد زد.

در همین حال این مقام عربستانی نشست‌هایی را در کنگره با شخصیت‌هایی در سنا و مجلس نمایندگان برگزار کرد.

وی با بیش از 200 تن از جمله مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جان مک کین، سناتور آمریکایی و اید رویس، رئیس کمیسیون اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا بحث و گفت‌وگو کرد.

وزیر گارد ملی عربستان با بیان اینکه نشست‌هایش در واشنگتن ثمربخش بوده است، گفت: دیدارم با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مثبت بود.

وی با بیان اینکه عربستان به خود می‌بالد که تعداد زیادی دوست در واشنگتن دارد، گفت: رابطه دوستی میان عربستان و آمریکا می‌تواند دستاوردهای بسیاری را رقم بزند و همکاری میان دو طرف صلح را در جهان محقق خواهد کرد.

شاهزاده متعب همچنین به خبرنگاران گفت: هلی‌کوپترهای آپاچی و بلک هاوک آمریکا پایان سال جاری میلادی به عربستان ارسال می‌شوند و پادشاه عربستان تاکید دارد تمامی تجهیزات بخش‌های وزارت دفاع، کشور و گارد ملی عربستان توسعه یافته و مدرن شوند.

وی همچنین نسبت به توانمندی ارتش عراق برای رویارویی با تندرو‌ها ابراز اطمینان کرد اما گفت:‌ وجود نیروهای بیشتر عامل کمک به عراق و سوریه است.