کد خبر: ۶۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۴۳
نماینده جبهه پایداری مجلس مدعی شد:

درخواست روحانی از صداوسیما برای عدم پخش سخنان ضدایرانی اوباما/ظریف می گوید، من به نفع امریکا کار می کنم

ظریف گفته بود نبویان در راستای منافع آمریکا کار می‌کند کثر بندهای توافق نامه ژنو را جز به جز با آقای عراقچی بررسی کرده ا همه هستی مان را دادیم در یک مجمعی با حضور آقای روحانی مصوب کرده اند که به صدا و سیما تذکر داده شود که چرا حرف های ضد ایرانی اوباما را پخش می کند.
سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: آقای روحانی بهتر است پاسخ بدهد که چه کسی از دست من - نبویان - بخاطر مصاحبه در مورد مسائل هسته ای شکایت کرده است؟ من در مجلس نشسته بودم و شنیدم که از من شکایت شده پیگیری کردم، اما گفتند شکایت نشده، در ملاقات آقای عراقچی گفتم چرا از دست من شکایت کردید، اما ایشان گفت وزارت خارجه هیچ دخالتی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، وی گفت: بنده چون طلبه هستم باید در دادگاه ویژه روحانیت از من شکایت کنند و من نشسته بودم که از دادگاه ویژه با من تماس گرفته شد که از شما شکایت شده است. من به آن ها گفتم، بنده نماینده هستم و براساس قانون اساسی حق دارم از این اقدام شکایت کنم.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: پس از آنکه از بنده شکایت شود به آقای عراقچی گفتم حاضرم شاگردی کنم، اما به من بگویید آیا متن توافقنامه را درست متوجه شده ام یا خیر؟ 2 مرتبه از وی تقاضا کرده و 10 بار با ایشان جلسه داشتم، اما اصلا وقت برای چنین کارهایی نمی گذارند.

نبویان که با میزان گفتگو می کرد، با تاکید بر اینکه آقای ظریف طی نامه ای به طور مستقیم از من به شورای عالی امنیت ملی شکایت کرده بود، تصریح کرد: آقای ظریف طی نامه ای به شورای عالی امنیت ملی گفته است که آقای نبویان در راستای منافع آمریکا کار می کند، آیا من دارم در راستای منافع آمریکا کار می کنم؟

وی افزود: آقای شمخانی نیز بعد از آقای ظریف به مجلس نامه زده و سپس مشاور فرهنگ و رسانه آقای روحانی و رییس شورای امنیت ملی در نامه ای به آقای جعفری دولت آبادی، از دست من شکایت کرده اند. آقای دولت آبادی نیز این نامه را به دادگاه ویژه روحانیت فرستاده بود.

عضو جبهه پایداری خطاب به دولتی ها گفت: چرا صداقت ندارید. من که به آن ها گفتم حاضرم شاگردی کنم؛ حتی حاضرم مناظره کنم. آیا من به دولت پشت و یا بی ادبی کرده ام؟ من فقط گفته ام متن توافقنامه ژنو دارای اشکال است. به خدا قسم من اکثر بندهای توافق نامه ژنو را جز به جز با آقای عراقچی بررسی کرده ام و در کمیسیون امنیت ملی به آقای عراقچی گفتم آیا این بند مرادش این است و وی گفت، بله این است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از منافع ما در مذاکرات به غربی ها داده شده است، عنوان کرد: لطفا نگویند که مقام معظم رهبری جز به جز و خط به خط توافق نامه را می خوانند. من از آقای عراقچی پرسیدم این حرف دروغ است؟ و او گفت بله دروغ است. بهتر است دولتی ها بگویند مقام معظم رهبری از کلیات آن خبر دارند، اما این که بگویند رهبر معظم انقلاب جز به جز می خوانند، درست نیست .

نبویان ادامه داد: در نطنز بیش از 50 درصد از موفقیت های ما از بین رفته است، سه چهارم دستاورد ما به غربی ها داده شده و در اراک نیز هرچه بدست آورده بودیم، در این مذاکرات دادیم. امروز جلوی تولد سانتریفیوژ گرفته شده است. آنان حتی پس از توافقنامه تا کنون نزدیک 30-40 میلیارد دلار دیگر را نیز بلوکه کرده اند. ما همه هستی مان را دادیم، اما آنان پول ما را بلوکه می کنند.

وی در بخش دیگری مدعی شد: اخیرا مصوب کرده اند همه رفتارهای اصولگرایان را تحت فشار قرار دهند. خود آقای روحانی در یک جلسه گفته اند که همه رسانه های اصولگرا باید تحت فشار قرار گیرند. این افراد در یک مجمعی با حضور آقای روحانی مصوب کرده اند که به صدا و سیما تذکر داده شود که چرا حرف های ضد ایرانی اوباما را پخش می کند. آنها معتقدند اینها به ضرر اقداماتشان خواهد بود؛ یعنی آقایان اعتراض کرده اند که مردم حق دانستن و شنیدن حرف های ضد ایرانی اوباما را ندارد. امروز واقعا صداها در حال خفه شدن است.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه آقای روحانی بهتر است راست بگوید که انتقاد آزاد است یا خیر؟ گفت: آقای آشنا، مشاور رییس جمهور اخیرا گفته موضوع هسته ای ربطی به مردم و نمایندگان ندارد و سطح کار هسته ای بالاتر از این حرف ها است. ما معتقدیم که این سخنان آقای آشنا توهین به مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که ماجرای شکایت از شما به کجا رسید؟ اظهار کرد: آنان شکایت خود را از بنده پس نگرفتند، اما من در دادگاه ویژه گفتم که طبق قانون قضیه شکایت از بنده باید به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس فرستاده شود تا به این شکایت در آنجا رسیدگی شود. آنها نیز پرونده را به هیات نظارت بر نمایندگان ارجاع دادند، هیات نظارت بر نمایندگان بررسی کرد و اعلام نظر کرد که سخنان بنده بر اساس وظایف نمایندگی بوده و از شکایت مطرح شده از سوی دولت تبرئه شدم.