کد خبر: ۶۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۳۷

رسایی: دولت یازدهم جوجه نافرمان نخواهد شد، ان‌شاءالله

دولت یازدهم اکنون پس از یک سال دلخوشی به وعده‌های دروغین غرب و بی نتیجه بودن آن، در هفته بسیج فراموش نکند که به فرموده امام راحل (ره) با اتکا به بسیج و تفکر بسیجی می تواند مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش فارس، حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در سایت شخصی خود یادداشتی با عنوان «دولت یازدهم جوجه نافرمان نخواهد شد، انشاءالله» منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

جوجه داستان پروین اعتصامی، مادر دلسوزش را به ترسویی متهم می‌کرد و دشمنی گربه خوش خط و خال را ناشی از توهم توطئه می‌دانست.

این جوجه که محو خط و خال زیبای گربه شده بود، دشمنی گربه با جوجه ها را انکار می کند برای همین در پایان داستان گرفتار چنگال گربه شد. قصه داستان ما اما هنوز به اتمام نرسیده، دولت یازدهم هر چند یک سال و نیم از عمر خود را به وعده های این گرگ خوش خط و خال دلخوش کرد اما هنوز دو سال و نیم در اختیار دارد.

همه آنهایی که اشعار کتاب ادبیات فارسی سال‌های دور را به یاد دارند، از زمزمه این شعر - که مشهور است شاعرش مرحومه پروین اعتصامی است - لذت می‌برند و برای شادی روح شاعر خوش سخنش فاتحه می‌خوانند:

گفت با جوجه مرغکی هشیار
که ز پهلوی من مرو به کنار

گربه را بین که دُم عَلَم کرده
گوش‌ها تیز و پشت، خم کرده

چشم خود تا به هم زنی بَرَدَت
تا کُلَه چرخ داده‌ای خُوردت

جوجه گفتا که مادرم ترسوست
به خیالش که گربه هم لولوست

گربه حیوان خوش خط و خالیست
فکر آزار جوجه هرگز نیست

سه قدم دورتر شد از مادر
آمدش آنچه گفته بود به سر

گربه ناگاه ازکمین برجست
گلوی جوجه را به دندان خست

برگرفتش به چنگ و رفت چو باد
مرغ بیچاره از پیش اُفتاد

گربه از پیش و مرغ از دنبال
ناله‌ها کرد زد بسی پر و بال

لیک چون گربه جوجه را بِربود
نالهٔ مادرش ندارد سود

گر تضرع کند وگر فریاد
جوجه را گربه پس نخواهد داد

این همان شعری است که یک بیت آن را رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال 80 در جمع دانشجویان اصفهان با طعنه خطاب به اصلاح طلبان آمریکایی که آن روز توطئه های آمریکا را توهم می دانستند، خواندند و فرمودند: «عدّه‌ای می آیند و بحث توهّم توطئه را مطرح می کنند. در دانشگاه و محیط روشنفکری کشور، انسانی خجالت نکشد و بگوید توطئه، توهّم است؛ دشمن علیه ما توطئه نمی کند؛ آمریکا علیه ما توطئه نمی کند! گفت: مادر من چه اشتباه کند به خیالش که گربه هم لولوست! آمریکایی های به این نازنینی!»

حکایت این سروده زیبا اما در این روزها حکایت دولت یازدهم است و سالروز سوم آذر که عده‌ای به وعده های نه یک گربه خوش خط و خال که به وعده های گرگی درنده و روباهی پیر دلخوش کردند و پس از یکسال و برای چندمین بار نتیجه اش را هم دیدند.

مارش پیروزی برای رنگ کردن کلاغ

یک سال قبل بود که دولت یازدهم و رسانه های آن برای چنین روزی، مارش پیروزی نواختند و از آن به عنوان ماندگارترین روز تاریخ کشورمان یاد کردند. هر چند در مقابل این جنجال دروغ، آزادگانی هم بودند که با فریاد و قلم خود نگذاشتند عده ای، کلاغ را به جای قناری به افکار عمومی قالب کنند.

ساعت چهار صبح سوم آذر ماه سال 92 نمایشی در ژنو به اجرا درآمد و سران کفر و ظلم یکدیگر را در آغوش کشیدند. خوشحالی زاید الوصف مستکبرین کافی بود تا هر عاقلی به این نتیجه برسد که توافقنامه ژنو منافعی که عده‌ای برای ملت ایران وعده می دهند را در برندارد هرچند وزیر امور خارجه کشورمان هم بر اساس تصاویر به یادگار مانده از آن روز، از امضای چنین توافقی سخت خوشحال بود تا جایی که دستان جنایتکاری مانند جان کری را به گرمی فشرد و به جای دست دادن با خانم اشتون، با تواضع و به سبکی خاص به او احترام کرد.

هنوز تیم مذاکره کننده بازنگشته بود و عقربه ها ساعت هشت و نیم صبح همان روز را نشان می داد که پیامی از جانب رئیس جمهور محترم خطاب به مقام معظم رهبری به صورت علنی منتشر شد. این پیام، پیروزی بزرگی که ادعا می کردند با توافقنامه ژنو به دست آمده را به رهبر انقلاب تبریک می گفت و تأکید می کرد که در این توافق، حقوق هسته ای ملت ایران به رسمیت شناخته شده، روند ظالمانه تحریم ها متوقف، بخشی از فشارهای غیرقانونی یکجانبه تحریم ها برداشته و فروپاشی سازمان تحریم ها آغاز شده است.

ساعت 10:30 صبح پاسخ قابل تأمل مقام معظم رهبری به نامه آقای روحانی، روی خط خبری قرار گرفت: «جناب آقای رئیس جمهور دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید درخور تقدیر و تشکر از هیأت مذاکره کننده هسته ای است...»

کمی تأمل در این پاسخ نشان می داد که از نگاه تیزبین امام خامنه ای، آنچه آقای روحانی مرقوم داشته اند با آنچه در ژنو امضا شده، متفاوت است. اکنون یک سال از آن روز می گذرد، دیگر نه آقای روحانی آنگونه فاتحانه سخن می گوید و نه آقای ظریف بر صفحه سیما و در مقابل خبرنگاران سرحال و قبراق برای نتایج این فتح بزرگ حاضر می شود. کاملا مشخص شده که آنچه رهبر معظم انقلاب سال های قبل در خشت خام می دید، عده ای در آینه هم ندیدند. بر خلاف یک سال قبل که رسانه ها دعوت می شدند تا برای تیتر زدن و فضا سازی درباره این پیروزی ادعایی توجیه شوند، امسال دعوت می شوند تا توجیه شوند که حق ندارند چیزی بنویسند و باید ضرورت های امنیتی دولت را رعایت کنند!

حق با بی سوادهایِ بی شناسنامه بزدل و جهنمی بود!

در این یک سال اما گروه های مرجع جامعه از تشکل های دانشجویی تا رسانه های منتقد توافق ژنو، طلاب و روحانیون و چهره های سیاسی و علمی کشور و نمایندگان مردم در خانه ملت حتی مراجع عظام تقلید سکوت نکردند و در نقد این توافقنامه و تبعات اعتماد به آمریکا سخن گفتند. دولت اما متأسفانه این نقدهای دلسوزانه را بر نمی تابید و با ادبیاتی ناشایست، منتقدان خود را با عناوینی مانند بی سواد، بی شناسنامه، بزدل، افراطی و جهنمی خطاب کرد. اکنون مشخص شد که حق با همین بی‌شناسنامه‌هایِ بی سوادِ افراطیِ بزدل و جهنمی بود و اعتماد دولت محترم به آمریکا هیچ ثمره ای برای حل مشکلات کشور نداشته و ندارد.

در طول یک سال اخیر بیش از 100 تحریم جدید به بهانه های مختلف هسته ای، حقوق بشری و دفاع از تروریسم علیه ملت ایران توسط آمریکا و اروپا به تصویب رسیده است و این در حالی است که ادعا می شد با توافقنامه ژنو، دیوار تحریم ها ترک برداشته و جلوی آن گرفته شده است.

100 مورد تحریم در حالی است که از آن سو به دلیل تعهداتی که تیم مذاکره کننده ایرانی با توافقنامه ژنو به غرب داده، تمام فعالیت های علمی کشورمان در این حوزه به حالت تعلیق درآمده و اورانیوم های ذخیره شده با غنای 20 درصد اکسید شده اند و دیگر امکان بازگشت به حالت قبل برای فرآوری بیشتر را ندارند.

تا قبل از دولت روی کار آمدن آقای روحانی و توافقنامه ژنو، جمهوری اسلامی مذاکره می کرد اما در عین حال پیشرفت هم می کرد؛ اما در یک سال اخیر و بعد از توافقنامه ژنو، مذاکره می کنیم ولی دیگر پیشرفتی نداریم و اتفاقا همین پیشرفت‌های هسته ای محصول دوره مقاومت و پیشرفت های به دست آمده بود که قدرت های استکباری را مجبور به مذاکره و پذیرفتن حقوق هسته ای کشورمان کرد.

آنچه رهبری در خشت خام می دید ...

به نظر می رسد که تمام این هزینه ها برای عالی ترین مقام کشورمان متصور بود و رهبر معظم انقلاب می دانست که از این مذاکرات فایده ای برای انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی حاصل نخواهد شد. برای همین تنها فایده این مذاکرات را به هوش آمدن برخی مسئولانی دانستند که راه حل مشکلات کشور را در مذاکره و اعتماد به آمریکا می دانند.

امام خامنه ای یک بار در آبان ماه سال گذشته و چند روز قبل از امضای توافقنامه ژنو فرمودند: «بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم. من فکر نمی کنم از این مذاکرات آن نتیجه ای را که ملت ایران انتظار دارد به دست بیاید... ملت باید بیدار باشد بداند چه اتفاقی دارد می افتد تا بعضی تبلیغات چی های مواجب بگیر دشمن و بعضی از  تبلیغات چی های بی مزد و مواجب -از روی ساده لوحی - نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند... دولت محترم اگر از مذاکرات نتیجه‌ای نگرفتند معنایش این باشد که برای حل مشکلات کشور بایستی کشور روی پای خودش بایستد.»

و یکبار دیگر در دیدار وزیر امور خارجه، معاونین و سفرا با رهبر معظم انقلاب فرمودند: «این مذاکرات یک تجربه ذی‌قیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.»

مذاکرات ژنو با همه معایب و ضررهایش اگر بنابر توقع رهبر معظم انقلاب واقعا دولت یازدهم را به این نتیجه رسانده باشد که این گربه خوش خط و خال یا بهتر بگوییم این گرگ درنده و روباه پیر قابل اعتماد نیستند، باز قابل تحمل است. اما بی شک اکنون پس از یک سال لایه ای از مردم که در سایه تبلیغات دروغین رسانه های بیگانه و دنباله های داخلی آنها به این باور رسیده بودند که واقعا مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، موضوع هسته ای است، به دروغ بودن این ادعا پی برده اند.

برای چندمین بار معلوم شد که وضع تحریم های مختلف در طول یک سال گذشته و به ویژه در همین ایامی که تیم مذاکره کننده پشت میز نشسته، گویای این واقعیت است که موضوع هسته ای تنها یک بهانه برای اعمال فشار غرب به جمهوری اسلامی ایران است و مشکل اصلی آنها با ما نپذیرفتن نظام سلطه توسط ماست والّا کشوری مثل پاکستان علی رغم برخورداری از کلاهک‌های هسته‌ای و نپذیرفتن معاهده جهانی NPTنه تحریم می شود و نه تهدید!

آیا از جوجه داستان پروین عبرت گرفته می شود؟

جوجه داستان پروین اعتصامی، مادر دلسوزش را به ترسویی متهم می کرد و دشمنیِ گربه خوش خط و خال را ناشی از توهم توطئه می دانست. این جوجه که محو خط و خال زیبای گربه شده بود، دشمنی گربه با جوجه‌ها را انکار می کرد و برای همین در پایان داستان گرفتار چنگال گربه شد.

قصه جوجه داستان ما اما هنوز به اتمام نرسیده، دولت یازدهم هر چند یک سال و نیم از عمر خود را به وعده‌های این گرگ خوش خط و خال دلخوش کرد اما هنوز دو سال و نیم در اختیار دارد. وضعیت ما همه، مانند جوجه های داستان پروین است که مادر دلسوزمان - از خمینی کبیر تا امام خامنه ای – بارها ما را از پناه بردن به این گرگ درنده بر حذر داشته اند و تأکید کرده اند که به لبخندهای دشمن نباید دلخوش کرد.

رهبر معظم انقلاب چند روز قبل از امضای توافقنامه ژنو در آبان ماه سال قبل خطاب به تیم مذاکره کننده فرمودند: «توصیه قبلی خودمان را تکرار می کنیم، به دشمنی که  لبخند می زند اعتماد نکنید. این را ما به بچه های خودمان، به فرزندان خودمان، اینهایی که در مسئله دیپلماسی مشغول به کارند، توصیه می کنیم، مراقب باشید لبخند فریبکارانه شما را دچار اشتباه و خطا نکند، ریزه‌کاری‌های دشمن را ببینید.»

تنها با بسیج می توان در برابر آمریکا ایستاد

اکنون در آستانه هفته بسیج هم قرار داریم و این جمله امام امت (ره) در آخرین پیامی است که به مناسبت هفته بسیج در سال 67 صادر کردند: «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. من مجددا به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم.

در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله وسلم - موج می‌زند... باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد...

شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز توام با صلح و آزادی رسید... من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تاکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.»

دست یاری ما به سوی دولت یازدهم دراز است

آقای ظریف در آخرین اظهار نظر خود از جشن پیروزی در سوم آذر امسال سخن گفته اند حال یا به دلیل توافق یا به دلیل مقاومت! خسته نباشید آقایان دیپلمات و حقوقدان! با این که وعده‌های توخالی غرب شما را یک سال به دنبال خود کشانده، همچنان به آنها امید دارید منتظر توافق آنها هستید؟! غربی ها به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده اند و نخواهند کرددر حالی که اگر دولت یازدهم تن به توافقنامه ژنو نداده بود و در برابر زیاده خواهی ها مقاومت کرده بود، بی شک تا به امروز به بسیاری از اهدافمان رسیده بودیم.

ظاهرا یادتان رفته که در انتخابات ریاست جمهوری چه فضای سنگینی درست کردید که مشکل تیم مذاکره کننده قبلی بلد نبودن آداب مذاکره است و استراتژی مقاومت است و ... اکنون فضا عوض شده، ما استقبال می کنیم و بدون تردید با اتخاذ سیاست مقاومت در برابر زیاه خواهی های غرب و حرکت در مسیر سیاست های اعلامی و اعمالی امام خامنه ای، دستان دولت یازدهم را می فشاریم. دولت یازدهم اکنون پس از یک سال دلخوشی به وعده‌های دروغین غرب و بی نتیجه بودن آن، در هفته بسیج فراموش نکند که به فرموده امام راحل (ره) با اتکا به بسیج و تفکر بسیجی می تواند مشکلات کشور را حل کند.