کد خبر: ۶۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۹۶

ابراز نگرانی وزیر خارجه امارات نسبت به توافق هسته‌ای با ایران

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی با ابراز نگرانی درباره توافق هسته‌ای ایران، گفت: سوال ما این است که پس از این توافق نقش ایران در منطقه چه خواهد بود؟

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز ضمن ابراز نگرانی نسبت به توافقی که قرار است میان ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای این کشور حاصل شود، گفت: سوالی که ما (کشورهای عربی) در منطقه می‌پرسیم که فراتر از محتوای این توافق است این است که نقش ایران یک روز پس از این اتفاق در منطقه چه خواهد بود؟

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی افزود: ما صبح روز سه‌شنبه از خواب برمی‌خیزیم و همگی، اغلب‌مان این سوال را خواهیم پرسید که ایران از این توافق چه چیزی به دست خواهد آورد نه درباره مساله هسته‌ای‌اش، بلکه در خصوص مسائل منطقه‌ای.

وی تصریح کرد: واضح است که ما دوست داریم یک توافق بسیار شبیه آن چیزی باشد که ما در امارات بدون غنی‌سازی هسته‌ای و بدون بازفرآوری داریم اما قطعا این مساله از آنچه که در حال روی دادن است فاصله زیادی دارد.

شیخ عبدالله همچنین گفت: ما منطقه را بهتر از غرب می‌شناسیم. من فکر می‌کنم باید از دوره‌ای که در گذشته بروکسل، واشنگتن، لندن و پاریس فکر می‌کردند منطقه و مردمان آن را بهتر از ما می‌شناسند فاصله بگیریم و این بزرگ‌ترین چالش پیش روی ماست.
*ایسنا