کد خبر: ۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

جنتی: تکفیری‌ها اساس اسلام را تهدید می‌کنند

دبیر شورای نگهبان، با بیان این‌که «مسئله تکفیری‌ها مسئله روز جهان اسلام است» گفت: تکفیری‌ها اساس اسلام را تهدید می‌کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،آیت‌الله احمد جنتی در کنگره جهانی بررسی خطر جریان‎های افراطی و تفکیری از دیدگاه علمای اسلام، افزود: علمای مسلمان در سراسر جهان به دنبال تبلیغ اسلام است ولی تکفیری‌ها ماهیت اسلام را تهدید می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که «این تهدید نیز کاملا سیاسی است که به جهان اسلام ضربه زده است» اظهار کرد: در این جریان حتی عالم مسیحیت و علمای یهود نیز باید در این مراسم شرکت کنند و در این برنامه‌ها حاضر شوند زیرا آنها هیچ ارزشی را رعایت نمی‌کنند و ناموس مردم را غارت می‌کنند و به هیچ چیز اهمیتی نمی‌دهند.

دبیر شورای نگهبان، افزود: انقلاب اسلامی 35 سال با دنیای کفر جنگید و در حال رشد به سراسر جهان است ولی آمریکا و صهیونیسم از گسترش انقلاب و اسلام ترسیدند و برای به هم ریختن این جریان و ضربه زدن به مسلمانان، سعی کردند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

جنتی افزود: آنها برای جلوگیری از بیداری اسلامی این جریان را به راه انداختند و می‌خواستند تا مردم کشورهایی که در آن بیداری اسلامی واقع شده است از اسلام سیر شوند.

وی تاکید کرد: بخشی از این تکفیری‌ها مشکل فرهنگی دارند و فریب خورده‌اند و تصور می‌کنند که برای رضای خدا کار می‌کنند و اگر کشته شوند شهید می‌شوند ولی این افراد کاملا فریب خورده‌اند و باید آنها را بیدار کرد.

دبیر شورای نگهبان، گفت: کار فرهنگی و تبلیغی و فعالیت عملی است که می‌تواند آنها را منکوب کند؛ آنها حرف را نمی‌شوند زیرا اگر با حرف قانع می‌شدند هیچ گاه این گونه بدون منطق به دیگران حمله نمی‌کردند.
*ایسنا