کد خبر: ۶۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۸

تغییر الگوی اعتیاد به هروئین!

امروزه تصوراتی که پیش‌تر درباره معتادان به موادمخدر وجود داشته و نیز شرایط این افراد تغییر کرده و اعتیاد به مواد در بیرون از شهرها نیز فراگیر شده است. 
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد کسانی که معتاد به موادمخدر هروئینی هستند، اغلب جوان بوده و عمدتا برای تسکین درد مصرف این ماده را شروع کرده‌اند. همچنین در کشورهای دیگر اغلب این افراد سفیدپوست هستند. براساس تحقیقات صورت گرفته روی 9000 معتاد به موادمخدر در مراکز درمانی آمریکا 90 درصد معتادان به ماده مخدر هروئین، زنان و مردان سفیدپوست جوان با میانگین سنی 23 سال هستند. 
 
به گزارش شبکه تلویزیونی ریکاوری، آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نشان می‌دهد که در سال 2007 میلادی در این کشور بیش از 2000 نفر به دلیل سوءمصرف این ماده مخدر جان خود را از دست دادند. 
 
برخلاف امروزه، زمانی که استفاده از ماده مخدر هروئین در ده‌های 1960 و 1970 فراگیرشد، مصرف‌کنندگان آن عمدتا مردان جوانی بودند که در شهرها زندگی می‌کردند. در حالی که امروزه معضل اعتیاد به این ماده مخدر، دیگر یک مشکل درون شهری نیست. معتادان به هروئین معتقدند که در ابتدای کار برای تسکین درد آن را استفاده کرده‌اند اما به تدریج به این ماده معتاد شده‌اند. 
منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: تیک ، اعتیاد ، هروئین ، آمریکا