کد خبر: ۶۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۹

ترکیب استقلال و پرسپولیس در دربی

دست خالی سرمربی استقلال و پاشنه آشیل تیم پرسپولیس نکته اساسی ترکیب سرخابی ها در دربی 79 است.



به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ترکیب استقلال و پرسپولیس در ذهن امیر قلعه نویی و حمید درخشان مشخص شده، با این وجود بیرون اتاق های لوکس این دو در هتل هما و المپیک هنوز ابهاماتی در افکار عمومی باقی مانده است.

 

* ترکیب استقلال با روش حذف

برای رسیدن به ترکیب استقلال در دربی می توان به روش حذف گزینه عمل کرد!

 

کافی است نام مهره های استقلال که به دلایل مختلف شانسی برای حضور در دربی ندارند را یکی به یک مرور کنیم تا به لیستی 12 نفره برسیم که 11 بازیکن اصلی آبی ها در دربی از میان آنها انتخاب خواهد شد.

 

محمد قاضی و علیرضا رمضانی، دو مهاجم استقلال به دلیل مصدومیت شانس حضور در دربی را از دست داده اند. جاسم کرار هم با کارت زردی که در تبریز گرفت از حضور در دربی محروم شده است.

 

بازیکن دیگری که دربی را از دست داده، مهدی کریمیان است که با مشکلاتی در رابطه با کارت پایان خدمتش مواجه شده است. از طرفی هرایر مگویان با گاف عجیبی که در بازی مقابل تراکتور و روی گل دوم این تیم داد بعید است دوباره و آن هم در حساس‌ترین بازی فصل مورد اعتماد قلعه‌نویی قرار گیرد.

 

داسیلوا دروازه‌بان خارجی استقلال هم تقریبا هیچ شانسی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد. به این لیست می‌توان خرسند نیا را هم اضافه کرد که باتوجه به تجربه پائین و تعدد هافبک های دفاعی در فهرست استقلال عملا شانسی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال ندارد.

 

با این شرایط دست امیر قلعه‌نویی برای چیدن ترکیب تیمش عملا بسته است. او تنها 12 بازیکن در اختیار دارد.

 

محسن فروزان در درون دروازه تنها گزینه قلعه نویی است. حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، هاشم بیگ‌زاده و میلاد فخرالدینی مدافعان استقلال را تشکیل می‌دهند.

 

امید ابراهیمی، آندو تیموریان، یعقوب‌کریمی و خسرو حیدری هم هافبک‌های استقلال هستند و آرش برهانی و شهباززاده تنها مهاجم های در دسترس هستند.

 

در این بین به خودی خود ترکیب استقلال مشخص است. شاید تنها نقطه مورد ابهام انتخاب یک نیمکت نشین میان بیگ‌زاده، نوری و کریمی است. اگر بیگ‌زاده به طور کامل از مصدومیت رها نشده باشد او را روی نیمکت خواهیم دید. اما اگر بیگ‌زاده آماده باشد به احتمال فراوان نوری باید بازی را از روی نیمکت نظاره کند.

 

احتمال دیگر این است که حتی در صورت رسیدن بیگ‌زاده سرمربی استقلال او و نوری را همزمان در ترکیب قرار دهد و یعقوب کریمی را به عنوان تنها نیروی هجومی تعویضی قابل اتکا روی نیمکت بنشاند تا در صورت نیاز امکان مانور در میانه های بازی را داشته باشد.

 

* ترکیب پرسپولیس در دربی تقریبا مشخص است

اما پرسپولیس.... درخشان پرسپولیس را در دربی با سیستم 1-3-2-4 ارنج خواهد کرد. او تصمیم گرفته در این بازی حساس و در درون دروازه از وجود نیلسون استفاده کند چرا که در چند دربی حضور داشته و از این حیث باتجربه است.

 

دیگر بازیکنانی که او برای حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس انتخاب کرده از این قرار است: محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حمید علی عسگر، محمد رضا خانزاده، مایکل اومانا، رضا حقیقی، محمد نوری، هادی نوروزی، امید عالیشاه و مهدی طارمی.

 

شاید تنها پستی که هنوز تکلیفش مشخص نیست پست مدافع راست پرسپولیس باشد. پستی که اتفاقا در این هفته ها پاشنه آشیل پرسپولیس هم شده است. سرمربی پرسپولیس برای این پست سه گزینه پیش رو دارد. محمدرضا خانزاده، مهدی جعفرپور و حمید علی عسگر.

 

جعفرپور اولین خرید درخشان برای پرسپولیس بود. بازیکنی که در بازی قبل هم در ترکیب قرار گرفت تا پیش از رسیدن به دربی با همبازیان جدیدش هماهنگ شود. جعفرپور اما جدای از ناهماهنگی، در کارهای دفاعی بازیکن ضعیفی نشان داده است و بازی دادن به او، باوجود تمام علاقه ای که درخشان به سبک بازی اش دارد، ریسک بالایی را می طلبد.

 

گزینه دیگر درخشان برای این پست، حمید علی عسگر است. او یک ویژگی مثبت نسبت به دو رقیبش دارد. علی عسگر بعد از چند بازی موفق در دربی نام خود را به عنوان یکی از "دربی باز" های پایتخت روی زبان ها انداخته است. بازیکنی که در دربی ها بهتر از سایر دیدار، بازی می کند.

 

علی عسگر اما به دلیل مصدومیت از شرایط بازی به دور بوده و در طول این فصل هم تنها یک بازی در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس بازی کرده است.

 

گزینه بعدی درخشان خانزاده است. بازیکنی که هر چقدر در کار دفاعی خوب عمل می‌کند در فاز هجومی چندان نمی‌شود رویش حساب باز کرد. شاید درخشان در نهایت مجبور شود چشم روی این نقطه ضعف خانزاده ببندد و در عوض تا حدودی خیال خود را بابت پاشنه آشیل تیمش راحت کند.

 

منطقه‌ای که تمام تیم‌ها برای ضربه زدن به پرسپولیس حساب ویژه‌ای روی آن بازی می‌کنند. اگر فرض را بر رضایت درخشان به تساوی در دربی قرار دهیم خانزاده می‌تواند بهترین گزینه برای سرمربی سرخ‌ها باشد.
منبع: جام نیوز