کد خبر: ۶۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۹

نماینده روحانی مجلس: امروزه فتنه در دست عده‌ای کاسبی شده است

نماینده مردم بناب در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه فتنه در دست عده‌ای کاسبی شده و هرجا می‌خواهند کسی را حذف کنند متوسل به فتنه سال 88 می‌شوند، گفت: ما همانطور که فتنه سال 88 را محکوم می‌کنیم فقر و فساد را هم محکوم می‌کنیم؛ پرونده‌های فسادی که در قوه قضاییه خاک می‌خورد و کسی پاسخگوی آنها نیست را نیز محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد باقری بناب درنشست علنی امروز یکشنبه (2 آذر ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: این ایام متعلق به آن پابرهنگانی است که در مقاطع حساس انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی خونشان را در طبق اخلاص نهادند و از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند؛ ولی باید امثال بنده و برخی از جریان‌های سیاسی این شجره طیبه را وجه‌المصالحه منافع جناحی خود قرار ندهند حال در هفته بسیج برای گرامی نگه داشتن این عزیزان نباید به دادن چند شعار و انداختن چفیه به گردنمان بسنده کنیم وظیفه اصلی وکلای ملت فریاد زدن مشکلات موکلانشان که بسیجی واقعی هستند می‌باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: این روزها درهر صحبت و نشستی و حتی جلسه رای اعتماد و استیضاح وزرا بحث فتنه سال 88 است و از آنجا که در منطق عده‌ای اصل بر اتهام است و نه بر برائت؛ بنده هم با صراحت فتنه ننگین سال 88 را برای چندمین بار محکوم می‌کنم تا به این وسیله به هزار کار نکرده متهم نشوم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته اعتقاد دارم حداقل یک نسل از کشور عزیزمان به صورت مستقیم تحت تاثیر فتنه سال 88 خواهد بود لذا لازم است دستگاههای نظارتی به صورت شفاف شاخص‌هایی که افراد را در فتنه سال 88 قرار داده‌ایم و افرادی که در آن فتنه نقش داشته ‌اند را مشخص کنند تا برخی از جریان‌های سیاسی برای حذف رقبای خود از فتنه سال 88 سوء استفاده نکنند.

وی یادآور شد:  امروزه فتنه در دست عده‌ای کاسبی شده و هرجا می‌خواهند کسی را حذف کنند متوسل به فتنه سال 88 می‌شوند ما همانطور که فتنه سال 88 را محکوم می‌کنیم فقر و فساد را هم محکوم می‌کنیم؛ پرونده‌های فسادی که در قوه قضاییه خاک می‌خورد و کسی پاسخگوی آنها نیست را نیز محکوم میکنیم.

باقری بناب ؛ افزود: همچنین آمار بالای طلاق و نرخ افسانه‌ای بیکاری را هم محکوم می‌کنیم؛ از سویی دیگر بنده همه فشارها و مشکلات اقتصادی که به شانه‌های خسته ملت مظلوم ایران فشار می‌آورد را محکوم می‌کنم و همانطور که در سال‌های اخیر بارها رهبر فرزانه انقلاب با انتخاب شعارهای اقتصادی توجه مسئولان را به این حوزه معطوف کرده‌اند بنده نیز به رهبرم اقتدا می‌کنم و از مشکلات اقتصادی مردم می‌گویم از رکود، تورم و تحریم داخلی برخی از بانک‌ها و وزارتخانه‌هایی که تولید کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده‌اند که لازم است حداقل تحریم‌های داخلی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی از تولید کشور برداشته شود.

نماینده مردم بناب در مجلس  نهم، گفت: در اینجا لازم می‌دانم به نکته مهم که به دلایلی هیچ‌کس علاقه‌ای ندارد به آن بپردازد اشاره کنم و به حواشی مرگ هنرمند جوانی بپردازم که عمر فعالیت حرفه‌ای وی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد ولی به محض اعلام خبر فوتش چنان غوغایی به پا می‌شود که در توصیف مراسم تشییع، زبان‌ها و دوربین‌های رسانه ملی هم ناتوانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: تعارف را کنار بگذارید و از همکاران خودم به ویژه نمایندگان محترم شهر تهران سوال می‌کنم سرتان سلامت، بلا به دور، اما اگر خدایی ناکرده چنین اتفاقی برای شما رخ دهد می‌توانید بگویید چند درصد از حاضران در مراسم تشییع این خواننده پاپ در مراسم‌تان شرکت می‌کردند مگر نه این است که خیل عظیم جوانان حاضر در این مراسم موکلانتان هستند و شما به واسطه رای آنها به مجلس آمدید؟ آری کمی تامل کنیم تا بفهمیم کجای کار دچای اشکال است.

وی تاکید کرد: نکته بعدی اینکه در سیاست خارجی کشور دیپلمات‌هایی که رهبر انقلاب در توصیف‌شان آنها را فرزندان انقلاب خواندند در صحنه بین‌المللی با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ظاهر شدند و با زبانی مودبانه منافع ملی را دنبال کردند و نتیجه نهایی مذاکرات هرچه باشد پیروز میدان ملت ایران خواهد بود که چرا رهبرشان فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

باقری بناب به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و افزود: از دادستان محترم کشور به جد می‌خواهم که از اموال بابک زنجانی که بیت‌المال مسلمان است به خوبی محافظت کند که بعضی افرادی که متولی این مجموعه‌ها گذاشته‌ شده‌اند حراج اموال کرد‌ه‌اند که نمونه بارز آن پروازهای غیر کارشناسی هواپیمایی قشم ایر است به فرودگاه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ در تذکر به وزیر کشور، یادآور شد: حریم حوزه استحفاظی شهرستان بناب را به فرماندار بناب ابلاغ و تحویل دهند همچنین در شهر شدن روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب اقدامات لازم را مبذول دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد احداث کمربندی شرقی، تکمیل پل میدان معلم، مجتمع ورزشگاه شهرستان بناب، جاده بناب و نقده و تعریض روستاها نیز اقدامات لازم صورت گیرد.