کد خبر: ۶۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۶۰
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

مذاکرات یا شکست می خورد یا تمدید می شود، یا چهارچوب جدیدی همچون توافق ژنو منعقد می شود

آمریکا و اطرافیانش بدانند که ما از این صراط مستقیم که هستیم دست برنخواهیم داشت و این راه را با عنایت الهی و با قدرت ادامه خواهیم داد.
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم واقع در مسجد جامع شریف آباد پاکدشت اظهار داشت: اگر فرض را بر شکست مذاکرات بگذاریم ما بازنده نیستیم و اتفاقی که این مدت افتاده این است که برای دنیایی که با تبلیغات آمریکایی این باور را ایجاد کرده بودند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته ای است این باور ایجاد شد که ایران دنبال تعامل و منطق و حل مشکل است. این در واقع باخت آمریکا و صهیونیست و برد ما بود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، وی افزود: آمریکا و اطرافیانش بدانند که ما از این صراط مستقیم که هستیم دست برنخواهیم داشت و این راه را با عنایت الهی و با قدرت ادامه خواهیم داد.

این نماینده مجلس با بیان عاقبت ظالمان دنیای امروز به سرنوشت صدام اشاره کرد و گفت: وضعیت دشمنی که با تحریک آمریکا 8 سال به ملت ایران یک جنگ بی رحمانه را تحمیل کرد مشخص شد. سرنوشت صدام بر همگان آشکاراست که با چه ذلتی از این دنیا رفت. زمانی که طناب دار را به گردن او آویختند بدون تردید دل خانواده های شهدا شاد شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: کسای که علیه ملت ایران جنایت کردند سرنوشتی جز سرنوشت صدام برایشان رقم نخواهد خورد.‬

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران کاملا صادقانه عمل کرده و بر اساس توافق صورت گرفته گام های عملی را برداشته است گفت: ما هیچگاه زیر بار زیاده خواهی های آمریکا نمی رویم.

وی با اشاره به مواردی که درباره توافق یا عدم توافق مطرح است گفت: اول اینکه ممکن است گفته شود مذاکرات شکست بخورد. دوم اینکه تمدیدی در مدت مذاکرات انجام شود. سوم اینکه چهارچوب جدیدی همچون موافقت نامه ژنو را رقم بزنند.

بروجردی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران ساختاری با 35 سال سابقه از بلوغ کامل سیاسی برخوردار و همه کارها با یک نظم و انضباط و قواعدی پیش می رود گفت: شورای عالی امنیت ملی با تشکیل جلسات متعدد تصمیم گیری می کند و در نهایت این تصمیمات اجرایی می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که اگر فرض را بر شکست مذاکرات بگذاریم ما بازنده نیستیم و اتفاقی که این مدت افتاده این است که برای دنیایی که با تبلیغات آمریکایی این باور را ایجاد کرده بودند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته ای است این باور ایجاد شد که ایران دنبال تعامل و منطق و حل مشکل است. این در واقع باخت آمریکا و صهیونیست و برد ما بود. موفق شدیم بین جهانیان این تفکر را ایجاد کنیم که ایران به دنبال منطق است و در عین حال سرسوزنی از منافع ملی خود کوتاه نمی آید.