کد خبر: ۶۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۲

فردا؛ دیدار ظریف با همتای چینی

وزرای خارجه ایران و چین 8 صبح فردا در وین دیدار می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از وین،محمدجواد ظریف با همتای چینی فردا ساعت 8صبح در محل مذاکرات دیدار می کند.
 
گفتنی است روز گذشته "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا پیش از دیدار با "اشتاین مایر" همتای آلمانی خود اظهار داشت: با احتیاط در حال پیشرفت هستیم، اما شکاف‌های زیادی باقی مانده است و امیوارم پیشرفت حاصل شود اما هنوز تعدادی اختلافات جدی وجود دارد که در حال کم کردن آن هستیم.
 
همچنین یک مقام آمریکایی از کارهای جدی بسیاری توسط افراد زیاد  در حال انجام خبر داد.
 
شایان ذکر است تیم هسته‌‌ای کشورمان به سرپرستی "محمد جواد ظریف" رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور دستیابی به توافق جامع هسته‌ای روز(27 آبان ماه) تهران را به مقصد وین،  ترک کرد.
 
وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر 1392 (24 نوامبر 2013) در شهر ژنو در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) دست یافتند و این توافقنامه در 30 دی ماه 92 وارد مرحله اجرا شد و از آن پس گفت‌وگوها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تا کنون ادامه دارد.
 
همچنین قرار بود تا 29 تیرماه 93 توافقنامه جامع هسته‌ای حاصل شود اما به دلیل اختلافات موجود و عدم حصول توافق، قرار شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر 93) تمدید شود.
 
اکنون مذاکره کنندگان تلاش می‌کنند تا پیش از پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات هسته‌ای جهت دستیابی به توافق جامع، به این هدف دست یابند؛ هر چند، طبق توافقات قبلی، دو طرف می توانند در موعد مقرر (24 نوامبر برابر 3 آذر) مذاکرات را به مدت 2 ماه دیگر تمدید کنند اما تاکنون طرف های مذاکره تمایلی برای این کار نشان نداده اند و اراده خود را بر رسیدن به توافق در زمان تعیین شده متمرکز کرده اند