کد خبر: ۶۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۲

وزير ارتباطات: بعيد مي دانم جايي از دنيا اينترنت رايگان وجود داشته باشد

ایستنا: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جواب سوالي در مورد ارائه اينترنت رايگان به مردم به عنوان حقوق شهروندي، گفت: بعيد مي‌دانم جايي از دنيا اينترنت رايگان وجود داشته باشد البته در مکان‌هايي مثل فرودگاه‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ به عنوان تسهيلات مطرح است و حتي به صورت بسته‌هايي نيز مانند کاري که امروز رايتل در کشورمان انجام مي‌دهد در نظر گرفته شده است و اگر هم در دنيا جايي اينترنت رايگان وجود داشته باشد جزو استثنائات است اما در ايران فعلي تصميمي نداريم که اين کار را انجام دهيم چون اينترنت در اختيار بخش خصوصي است.

وي همچنين در مورد روند فعاليت شبکه ملي اطلاعات و جايگاه بخش خصوصي در فعاليت آن، گفت: شبکه ملي اطلاعات 10 سال است که موضوعش مطرح است و در قانون برنامه پنجم به طور جدي به آن پرداخته شده است که قرار بود تا دو سال اول برنامه پنجم نهايي شود بنابراين دولت اين موضوع را در اولويت کار خود قرار داده است و اميدواريم در دو سال آخر برنامه اجرايي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: مدل مفهومي براي شبکه ملي اطلاعات نهايي شده است و پروژه‌هاي آن نيز تعريف شده که انشاءالله با مساعدت آقاي دکتر نوبخت و تاييد بودجه آن اميدواريم بخشي از آن امسال و بخش عمده آن تا سال آينده انجام شود و در اين راستا قم را به عنوان پايلوت انتخاب کرديم تا مقدمات آن فراهم شود.

دکتر واعظي همچنين در مورد جايگاه بخش خصوصي در طرح شبکه ملي اطلاعات، گفت: در زيرساخت‌ها با توجه به هزينه‌هاي عظيم بخش خصوصي سرمايه‌گذاري نمي‌کند اما به طور کل بخش خصوصي در حوزه فضاي مجازي و IT مي‌تواند نقش پررنگي داشته باشد و سياست ما نيز اين است که کار تصدي‌گري نکنيم.

وي در رابطه با نتايج جلسه شوراي عالي فضاي مجازي، گفت: جلسه شوراي عالي فضاي مجازي اين هفته تشکيل شد. در مورد پيامک‌هاي انبوه که مورد اعتراض اقشار مختلف مردم بود بررسي‌هايي انجام شد و روي کليات به نتيجه رسيديم و قرار شد در جلسات آينده در مورد جزئيات تصميم‌گيري شود.