کد خبر: ۶۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۱۶
کریمی قدوسی، نماینده جبهه پایداری در مجلس مدعی شد:

روحانی، تنزل از خطوط قرمز را از رهبری خواسته است/او می‌گوید، این مقدار تعهد دشمن در مذاکرات کافی است/اخبار موثق دارم، توافق جامعی در کار نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عده ای درخواست تنزل از خطوط قرمز را از رهبر خواستار هستند و می‌گویند، این مقدار تعهد دشمن در مذاکرات کافی است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عده ای درخواست تنزل از خطوط قرمز را از رهبر خواستار هستند و می‌گویند، این مقدار تعهد دشمن در مذاکرات کافی است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، کریمی قدوسی شب گذشته در همایش «از تحریم تا تحقیر؛ بسته پیشنهادی شیطان» که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی ا ز مبانی برجسته‌ای که مقام معظم رهبری در عرصه اندیشه اسلامی بر آن تاکید می‌ورزند «گفتمان عزت» است، حتی ایشان در جمع نخبگان و مسئولین به دلیل عدم تبیین اصل عزت شکایت کردند.

 

کریمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی در موضع عزت است نه ذلت»، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولین طوری القا می کنند که شرایط کشور همچون شعب ابی‌طالب است و مدام از ناتوانی در اداره کشور در چنین شرایطی دم می‌زنند.

نماینده مردم مشهد د ر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بعد از گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی نباید طوری عمل کرد که دل های مردم مایوس شود»، عنوان کرد: برخی از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ما در خطر و در لبه پرتگاه قرار داریم و موقعیت ذخایر و واردات و صادرات ما در خطر است را به طور مداوم و مستمر خطاب به مقام معظم رهبری اعلام می کنند.

به نوشته ی صبح توس، وی ادامه داد: همین عده در قطعنامه ۵۹۸ همین گونه سخن می‌گفتند که کشور را نمی‌توانیم اداره کنیم اما این جام زهر نباید این بار به دست رهبری داده شود، چرا که مردم از آن شرایط درس عبرت گرفته‌اند.

کریمی با تاکید بر اینکه «تیم مذاکره کننده بیاید صلابت بسیجی را به رخ طرف مقابل بکشاند»، عنوان کرد: دشمن بارها از جملاتی همچون پریزیدنت روحانی خواستار توسعه معیشت است سخن به میان می آورد و طوری جلوه می‌دهد که کشور در شرایط و مشکلات حاد اقتصادی است.

 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر واقعا هیات دولت از شرایط اداره کشور ناتوان هستند می‌توان آنان را عزل کرد و نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی و اختیارات خویش لباس صدرات را از تن آنان در می‌آورند.

 
سردار سلیمانی نماد دفاع مقدس و تفکر مقاومت
کریمی با تاکید بر اینکه «بسیجی نباید ناامید و به بن بست برسد»، افزود: مقام معظم رهبری بارها از شجاعت سردار سلیمانی تقدیر کرده‌اند و مشتاق دیدار با سردار هستند چرا که سردار سلیمانی نماد دفاع مقدس و تفکر مقاومت است.

 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تفکر بسیجی نیاز به اثبات یک عملکرد و تاثیر گذاری در انقلاب اسلامی ندارد»، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری قبل از سفر دکتر روحانی به نیویورک از ایشان خواست تا جلسه‌ای با سردار سلیمانی در خصوص توجیه موقعیت عزت ایران در منطقه و جهان داشته باشند تا ایشان جایگاه عزتمندی منطقه را برای دکتر روحانی تبیین کنند.

 
وی با اشاره به دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اوباما ادامه داد: اوباما از قصد داعش مبنی بر حمله به عربستان احساس نگرانی می‌کند»، ادامه داد: مگر شرایط کشور در حال حاضر از وضعیت کشور در دوران دفاع مقدس بدتر است؟ در شرایط حاضر اقتدار، اقتصاد، فرهنگ ایران رشد کرده و تیم مذاکره کننده باید گزینه سردار سلیمانی، گزینه کرانه باختری و یمن را بر روی میز بگذارد.

 
۱ فاکتور اقتدار دشمن در مقابل ۲۰ فاکتور اقتدار ایران
کریمی با اشاره به خواسته دشمن مبنی بر اینکه «از هزار و ۵۰۰ سانترفیوژ حق ندارید بیشتر مطالبه کنید»، ادامه داد: در حال حاضر بحث روی غنی سازی و تحریم‌هاست و اگر دشنمن می خواست تحریم‌ها را بردارد که تاکنون مذاکره طول نمی‌کشید.

 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «فاکتور اقتدار آمریکا تحریم است»، اظهار کرد: ایران به ۲۰ فاکتور از قبیل صلابت رهبری، گفتمان عزت، عراق، سوریه، لبنان، غزه، کرانه باختری دارد در حالی که غرب تنها دارای یک فاکتور اقتدار یعنی تحریم است. وی اظهار کرد: نباید نماینده مجلس را تهدید و از او شکایت کرد چرا که وظیفه ذاتی‌اش اظهار نظر در تمام امور کشوری است.

 
کریمی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «هر کس در مقابل بسیج بایستد به آتش دوزخ الهی خواهد سوخت»، خاطر نشان کرد: بنابر گفته امام تمام ملت باید اطلاعاتی باشند چرا که همین امر سبب شد که خانه‌های تیم های منافقین کشف و نابود شود اما متاسفانه در حال حاضر برخی مسئولین پیگیر آنند که حزب الله و خانواده شهید کجا حرف می‌زنند این اقدامات باعث تشویش اذهان می‌شوند.

 
جای قوی و ضعیف پشت میز مذاکره عوض شده
کریمی ادامه داد: ما مخالف مذاکره نیستیم چرا که خود را پیروز میدان می‌دانیم و معتقدیم جای قوی و ضعیف پشت میز مذاکره عوض شده است و تنها با برداشتن روش تحریم‌ها مخالفیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده ۷ سوال از وزیر امور خارجه در مجلس طرح کردم، تا این که بعد از یکسال رایزنی، قرار بر این شد که این ۷ سوال در خصوص مذاکرات هسته‌ای به ۱ سوال تقلیل یابد که تاکنون وزیر امور خارجه با تعیین ۳ وقت هنوز پاسخگوی بنده در مجلس شورای اسلامی نبوده است.

 
درخواست تنزل از خطوط قرمز از رهبری
کریمی یادآور شد: مسئولین دولتی در حال تنازل از خط قرمز ها هستند و بر این باورند که اگر توافق صورت نگرفت بحران به وجود می‌آید. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه آقای روحانی درخواست تنزل از خطوط قرمز را از رهبر خواستار است و می‌گوید، این مقدار تعهد دشمن در مذاکرات کافی است، اگر چه خودشان در حرف معتقدند که تحریم ها یک روز باید برداشته شود اما در عرصه عمل بر حرف‌های آمریکا صحه می‌گذارند و بر این باورند که تعهد کم دشمن به دلیل اختیارات کم و مشکلات درون کشورشان است و این مساله به ما مربوط نمی‌شود.

 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مردم باید وسط میدان باشند تا بدانند در مذاکرات چه می‌گذرد؟»، افزود: ایشان به صراحت اذعان کردند که به مذاکره با غرب خوش‌بین نیستند و بارها گفته‌اند که تحریم ها از سوی دشمنان نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه تشدید هم خواهد شد.

 
توافق جامعی در کار نیست
کریمی عنوان کرد: براساس اخبار و اطلاعات موثق توافق جامعی صورت نمی‌گیرد و مذاکرات باز تمدید خواهد شد و بحث برداشتن یکباره تحریم‌ها هچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از زمانی که توانسته‌ایم به نسل هشتم سانترفیوژها دست یابیم اضطراب دشمن در این خصوص افزایش یافته است.

 
وی افزود: غرب خواستار محدود کردن ایران به ۳ الی ۴ هزار سانترفیوژ، توقیف آب سنگین و صادرات اورانیوم غنی شده به خارج جهت تصفیه و فروش آن است که این همان بسته شیطانی است. کریمی با اشاره به سخنان عراقچی بعد از وین ۸ عنوان کرد: غرب و به ویژه آمریکا به سخنان روی کاغذ آورده خود عمل نخواهد کرد، همچنان که تاکنون عمل نکرده است.

 
جشن پیروزی هسته‌ای نه جشن بزرگ حل مشکلات ایران با آمریکا
کریمی با تاکید بر اینکه «نباید سرسوزنی از روحیه استکبار ستیزی ملت ایران خدشه‌دار شود»، افزود: مسئولین دولتی برآنند که اگر توافقی امضاء شد، مراسمی با عنوان « جشن بزرگ حل مشکلات ایران با آمریکا» بگیرند نه جشن پیروزی هسته‌ای.

 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر جلساتی در کشور مبنی بر اینکه اگر توافقی صورت نگرفت آرام باشید و اگر توافقی انجام گرفت «جشن بزرگ پیروزی رفع مشکلات با آمریکا» در کشور برگزار خواهد شد، دکتر روحانی با شعارهایی همچو ن شما مردم و مقام معظم رهبری از ما خواستید و ما به خواسته شما جامه عمل پوشاندیم اما عده‌ای مرتب در بحث مذاکرات ما را اذیت می‌کردند.

 
تحریم‌ها مربوط به دولت خاصی نیست
وی با تاکید بر اینکه «اگر نسبت به خبرگان رهبری ایجاد شبهه شد نسبت به اصل ولایت فقیه ایجاد شبهه شده است»، ادامه داد: چه در دولت احمدی نژاد و چه در دولت روحانی و چه در طول ۳۶ سال پس از پیروزی انقلاب تحریم‌‎ها وجود داشته و وجود تحریم‌ها به دولت خاصی محدود نمی‌شود.

 
کریمی با اشاره به اینکه «تحریم‌ها به خاطر اصل اسلام است»، عنوان کرد: از سال ۸۲ الی ۹۲، ۱۰۰ میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت بدون هیچ توافقی وارد کشور شد اما در شرایط فعلی ۷ میلیارد آن هم به طور اقساط ۹ ماه از سوی غرب و رقابت روپیه به کشور وارد شده که تا تبدیل روپیه به دلار، هزینه‌ای زیادی صرف شد.

 
شهوت سخنرانی ندارم
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقریبا از یکسال قبل از مذاکرات ژنو به بنده می‌گفتند که شما چرا کاسه داغ‌تر از آش شده‌اید، کشور رهبر دارد و تیم مذاکره کننده با تایید ایشان وارد مذاکره می‌شود.

 
وی ادامه داد: بنده را به اتهام اینکه چرا سخنرانی می‌کنید ؟ چرا اطلاعات محرمانه کمیسیون امنیت ملی را برای مردم بازگو می‌کنید، مورد هجمه قرار می‌دادند. کریمی با بیان اینکه «نمایندگان مظهر اقتدار مردم هستند»، تصریح کرد: بنده شهوت سخنرانی ندارم، چرا که ۳۶ سال پشت تریبون مشغول سخنرانی بوده‌ام و خواهان کسب شهرت از این طریق نیستم.

 
وی با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه «علاجی جز تن دادن به توافق نیست»، افزود: متاسفانه آقای ظریف از ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی به دلیل نقد توافق ژنو شکایت کرده‌اند، اما چون نمایندگان مجلس مصونیت دارند می‌توانند در تمامی امور کشور اظهار نظر کنند. وی ادامه داد: متاسفانه دولت اخبار مربوط لبه سخنرانی اینجانب را رصد و جمع آوری می‌کند و به مقام معظم رهبری به بهانه اینکه این نمایندگان موضع دولت را تضعیف می کنند، رجوع می‌نمایند.


به دنبال تضعیف تیم مذاکره کننده نیستم
کریمی با تاکید بر اینکه «بنده به دنبال تضعیف تیم مذاکره کننده نیستم و تنها خواستار عزت ملت و دستاوردهای ملت هستم»، افزود: اگر توافق ژنو به پیروزی رسید، این پیروزی از آن ملت است و نباید این پیروزی موجب انشقاق بین مردم ، احزاب و جناح‌ها باشد.