کد خبر: ۶۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

بیگلری: مجلس با رای بالایی به فرهادی رای اعتماد می‌دهد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق، توانمندی و تجربه فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، گفت که مجلس با رای بالایی، او را به عنوان وزیر علوم انتخاب خواهد کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محسن بیگلری  ضمن ارزیابی مثبت از فضای مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، اظهار کرد: آقای فرهادی نسبت به گزینه‌های قبلی رزومه قوی‌تر و سوابق بهتری دارد و قابل دفاع‌تر است. ایشان سابقه وزارت علوم در دهه 60 و وزارت بهداشت در دهه 70 را دارد و من معتقدم تجربه ایشان ضامن تداوم رشد علمی در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهادی توانمندی و تجربه لازم را دارد و از چهره‌های خوش‌نام انقلاب است، افزود: به اعتقاد من آقای فرهادی فردی دانشمند و گزینه‌ای جامع و کامل برای وزارت علوم است و مطمئنم با توجه به فضای مثبتی که در مجلس وجود دارد رای لازم را برای وزارت علوم خواهد آورد.

نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به سابقه ریاست خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سنندج، اضافه کرد: من با بسیاری از وزرا کار کرده‌ام اما رزومه و سابقه آقای فرهادی حتی از وزرای قبلی قوی‌تر است و ان‌شاءالله حضور ایشان در وزارت علوم باعث رشد و توسعه علمی کشور می‌شود.

بیگلری با بیان اینکه تاکنون مخالفت زیادی در مورد فرهادی در مجلس وجود نداشته، اظهار کرد: من مطمئنم آقای فرهادی با رای خوبی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی می‌خواستند القا کنند که بین مجلس و دولت اختلاف و تقابل وجود دارد، تصریح کرد: رای نیاوردن گزینه‌های قبلی به معنی تقابل بین دولت و مجلس نیست. همچنان‌که در اوایل کار دولت کابینه آقای روحانی اکثرا از مجلس رای اعتماد بالایی گرفتند و میانگین رای اعتماد به وزرای ایشان با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی در پایان با اشاره به تاکید روسای سه قوه بر حاکم شدن روابط حسنه بین سه قوه و پرهیز از اختلاف و تفرقه، گفت که با رای اعتماد مجلس به فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، روابط دولت و مجلس نیز همچنان مستحکم خواهد ماند.
*ایسنا