کد خبر: ۶۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۶۷۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
پایان مذاکرات وین،

توافق ایران و 1+5 بر روی تمدید مذاکرات هسته ای تا 10 تیرماه 1394 / برگزاری دور بعدی مذاکرات در چندین هفته ی آینده

یک دیپلمات ایرانی به پایگاه خبری «تیک» گفت: مذاکرات هسته ای پایان یافته است و طرفین بر روی تمدید تفاهم ژنو تا 10 تیرماه توافق کرده اند.
مذاکره کنندگان ایران و 1+5 بر روی تمدید تفاهم ژنو تا 6 ماه آینده توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، مذاکره کنندگان ایران و 1+5 روز سه شنبه وارد وین شدند تا در مورد پرونده هسته ای آخرین رایزنی ها و گفتگوهای خود را انجام دهند.



اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات هسته ای در زیر می آید:


***
17:00: یک منبع نزدیک به مذاکرات هسه ای به پایگاه خبری «تیک» گفت: ترتیبات آزادی دارایی های ایران براساس توافق ژنو ادامه پیدا خواهد کرد و برخی جزئیات زمان بندی در این باره در دست تنظیم است.

16:40: بی بی سی مدعی شد که ایران در برابر ادامه محدود کردن برنامه هسته ای خود، بطور متوسط 700 میلیون دلار از پول نفتش را دریافت خواهد کرد.

16:31: یک دیپلمات ایرانی به پایگاه خبری «تیک» گفت: مذاکرات هسته ای پایان یافته است و طرفین بر روی تمدید تفاهم ژنو تا 10 تیرماه توافق کرده اند.

وی افزود: دور بعدی مذاکرات در چندین هفته ی آینده برگزار می شود.


15:30- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رسیدن به توافق قابل قبول تا مهلت ۲۴ نوامبر هنوز امکانپذیر است و گفت که هیچ‌کس خواستار از هم پاشیدن شدن مذاکرات نیست.

15:15- فریدون گفت: هیچ سفری در جریان مذاکرات اخیر به وین نداشته‌ام.  دستیار ارشد رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران در خصوص خبرهایی مبنی بر سفرش به وین اظهار داشت: الان که در خدمت شما هستم ودر جریان مذاکرات اخیر هیچ سفری به وین نداشتم و این خبرها فقط ساخته رسانه‌هاست.

15:10- خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" به نقل از منابع دیپلماتیک ایرانی گزارش داد؛ تمدید مهلت مذاکرات مسلما چند ماهه نخواهد بود.

14:52- بعد از نشست دو جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا، نشست وزرای خارجه گروه 1+5 با ریاست «کاترین اشتون» در وین آغاز شد.

14:50- خبرگزاری روسی "ایتارتاس" به نقل از مقامات اروپایی گزارش داد: دو طرف قرار است امشب درباره اینکه پیشرفت خوبی داشته‌اند، بیانیه‌‌ای سیاسی صادر کرده و مذکرات را تمدید کنند.

14:20: نشست دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا به پایان رسید. نشست ایران و 1+5 نیز ساعت 14 به وقت محلی برگزار خواهد شد

13:52- "لورنس نورمن" خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال" در بروکسل در توئیتر خود نوشت: مذاکرات تمدید می‌شود و گفتگوها ۱۵ دسامبر(۲۴ آذر) در عمان ازسرگرفته می‌شود. خبرگزاری رویترز  نیز نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گزارش داده است که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران امروز دوشنبه در وین تمام می‌شود و ادامه آن ماه آینده میلادی، احتمالا در عمان انجام خواهد شد.

13:40- دیدار وزاری خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.

13:38: کنگره آمريکا در اقدامي تازه به رئيس‌جمهور آمريکا هشدار داد هرگونه توافق با ايران که به تهران اجازه دهد ظرفيت توليد سلاح هسته‌اي را حفظ کند يا هرگونه تلاش براي لغو تحريم‌هاي ايران بدون تأييد نمايندگان کنگره را رد مي‌کند.

13:27: ریچارد دالتون، سفیر سابق انگلیس در تهران به بی‌بی‌سی گفت: من فکر نمی‌کنم ایران ساخت سلاح ‌هسته‌ای را به عنوان یکی از منافع استراتژیک خود تلقی کند. سیاست رسمی و اعلام‌شده آنها هم همین است. مشکل اینجاست که چطور بقیه را باید متقاعد کرد. آیا اصلا راهی برای جلب رضایت دیگران وجود دارد؟ مثلا اسرائیل و جمهوری‌خواهان در آمریکا می‌گویند هیچ چیز به جز برچیدن کامل تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم آنها را راضی نمی‌کند. واقعیت این است که آن توافق مورد نظر الان دست‌نیافتنی است.

13:15: دیدار وزرای خارجه ‌آمریکا و چین در وین ‌آغاز شد. به گزارش شبکه "الجزیره آمریکا"، جان کری از دقایقی قبل دیدار با وانگ یی را آغاز کرد. کری پس از این دیدار با محمدجواد ظریف دیدار و پس از آن نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ شروع می‌شود

12:37: یک منبع در تیم هسته ای ایران به «تیک» گفت: ما همجنان متمرکز بر دستیابی به توافق جامعه هستیم و گزینه تمدید مورد نظر تیم ایران نیست.

12:04- وزیر خارجه چین گفت: با پیشنهادات جدیدی آمدم تا مسائل اصلی را حل کنیم. به گزارش شین‌هوآ، "وانگ یی" در وین افزود: اگر زمان برای توافق جامع کافی نباشد، طرف‌های مذاکره تمدید گفتگوها را بررسی خواهند کرد. به خاطر مشکلات فنی و تکنیکی زمان بیشتری برای مذاکرات نیاز است.

12:09- محمدجواد ظریف و جان کری ساعت 10:30 به وقت محلی بایکدیگر دیدار می کنند.

11:58- صبحانه‌ کاری ظریف و وانگ ایی پایان یافت. دیدار دو جانبه وزرای امور خارجه ایران و چین که از دقایقی پیش با صبحانه کاری در محل هتل کوبورگ وین آغاز شده بود پایان یافت/ دیدار وانگ ایی با همتای روس خود آغاز شد

11:45- وزیر خارجه روسیه برای دیدار با همتای چینی وارد هتل "کوبورگ" شد. به گزارش پایگاه خبری "اسپوتنیک"، سرگئی لاوروف برای دیدار با وانگ یی که به وین آمده، وارد هتل محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ شده است

11:41- خبرگزاری نسیم گزارش داد: حسین فریدون وارد وین شد. برادر و مشاور ارشد رئیس‌جمهور به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در وین پیوست



11:43: وزیر خارجه چین که صبح دوشنبه به مذاکرات هسته ای ملحق شده است به خبرنگاران گفت که دو امکان وجود دارد؛ توافق یا تمدید.

11:30- بی بی سی نوشت: که جان کری در دیدارهای روز گذشته خود از ظریف خواسته است که مذاکرات تمدید شود.

11:02- "کری" گفت: وزیر خارجه چین را در جریان پیشرفت مذاکرات هسته‌ای قرار می‌دهم. وزیر خارجه آمریکا: صبح امروز در وین با وزیر خارجه چین دیدار کرده و او را در جریان پیشرفت مذاکرات قرار می‌دهم.

10:53- منابع غربی خبر دادند که مواضع اسرائیل و عربستان بر مذاکرات اتمی ایران تاثیرات منفی گذاشته است.  خبرگزاری روسی "ایتارتاس" به نقل از این منابع گزارش داد: مذاکره‌کنندگان ۱+۵ مشورت‌هایی با تل‌‌آویو و ریاض انجام داده‌‌اند که این امر موجب تاثیرگذاری نسبتا منفی بر مذاکرات شده است

10:29- صبحانه کاری وزرای امورخارجه ایران و چین آغاز شد .در آخرین روز ضرب‌الاجل دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای ایران و ۱+۵، محمدجواد ظریف و "وانگ ایی" از دقایقی پیش برای اولین بار در مذاکرات اخیر وین، صبحانه کاری دوجانبه خود را در محل هتل کوبورگ وین آغاز کردند/ وزیر امورخارجه چین امروز وارد وین شد

10:25- "ایتارتاس" نوشت: هیچ شانسی برای توافق ایران و ۱+۵ تا ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر وجود ندارد / این خبرگزاری روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی گزارش داد: عملا، هیچ شانسی برای توافق به موقع(تا ضرب‌الاجل) بین ایران و شش قدرت جهانی وجود ندارد

10:06- یک مقام اروپایی گفت: در مذاکرات اتمی با ایران هیچ‌گونه پیشرفتی صورت نگرفته است / به گزارش پایگاه آمریکایی "المانیتور"، این مقام دیپلماتیک در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات با ایرانیان پیشرفتی صورت گرفته است، گفت: خیر

09:39- وزیر خارجه فرانسه: نتیجه مذاکرات باید مثبت باشد . به گزارش خبرگزاری "رویترز"، "لوران فابیوس" گفت: مذاکرات سرانجام باید ما را برای همکاری در زمینه برقراری صلح قادر سازد/ هنوز اختلافاتی میان طرفین وجود دارد

09:17- وزیر خاجه آمریکا گفت: برای پیشرفت در مذاکرات تلاش می‌کنیم . به گزارش پایگاه "المانیتور"، جان کری در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکره‌کنندگان ۱+۵ با یکدیگر اتحاد دارند. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: تمدید مذکرات گزینه‌ای است که کری درباره آن با همتایان خود گفتگو خواهد کرد

08:36- وزیر خارجه آلمان گفت: ایران و ۱+۵ هنوز در بسیاری از موضوعات با یکدیگر اختلاف نظر دارند ."فرانک والتر اشتاینمایر" در گفتگو با روزنامه آلمانی "ای‌‌آردی" گفت: روند مذاکرات ممکن است نیاز به تمدید داشته باشد

04:09- مقام ایرانی گفت: در صورت شکست مذاکرات، همکاری خود با روسیه و چین را افزایش می‌دهیم. این مقام ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، با بیان اینکه تهران در صورت شکست مذاکرات «طرح جایگزین» دارد، گفته است در آن صورت ایران همکاری‌های خود با روسیه و چین را افزایش می‌دهد.

 01:56- فابیوس گفت: توافق هسته‌ای اثرات مثبتی خواهد داشت. وزیر خارجه فرانسه پس از پایان روز ماقبل نهایی مذاکرات هسته‌ای در شهر وین اتریش، گفت توافق هسته‌ای با ایران اثرات مثبتی داشته و اجازه رسیدن به صلح را می‌دهد.

00:36- لاوروف: روحانی و پوتین روز دوشنبه گفتگوی تلفنی خواهند داشت/ وزیر خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در وین اعلام کرد حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ایران و روسیه امروز دوشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

00:20- خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، مواضع اسرائیل و عربستان بر مذاکرات اثر گذاشته است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۸
حسنک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
10
فقط برو تو بحر قیافه کری
مجتبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
2
30
افزايش همكاري با روسيه و چين! يعني ماندن در همون وضع فلاكت بار سابق
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
24
ریاض همدست تل اویو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
14
جالبتر از همه اینه که چینی ها دقیقه ۹۰ با پیشنهادات جدید آمده اند!
طیب عالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
10
امیدواریم به لطف خدا ، موفقیت حاصل شه ، تا دشمنان خارجی و هم دشمنان داخلی روسیاهتر شن .
مجید
|
ROMANIA
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
19
خوب تمومش کنند دیگه، آقای روحانی مردم دیگه خسته شدن.استرس پدر ما رو درآورد خواهشا توافق کنید
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
17
کم بود جن و پری ، یکی هم از دریچه پرید!

وزیر خارجه عربستان اونجا چیکار می کنه ! یعنی وزیر خارجه آمریکا ، بعد از هفت شکم زائیدن باید از وزیر خارجه عربستان نزولی بپرسه که باید چیکار کنه ؟ اصلا چه کسی برای ایشون کارت دعوت فرستاده ؟

من جای ظریف بودم یه هشدار جدی به آقایون 5+1 می دادم که اگه قرار بر دخالت عربستان در مذاکرات باشه ، ما طور دیگری برخورد می کنیم!

به عربستان ربطی نداره ، به اسرائیل هم ربطی نداره ، این مذاکرات بین ایران و 5+1 است ، آقایون 5+1 اگه واقعا عربستان و اسرائیل کارفرمایان شما نیستند ، لطفا ذره ای از خود استقلال رای نشان دهید!
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
20
جمش کنند مسخره بازی همه اش تمدید شد که
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
مگه انتظار داشتین ابلیسایی مثل آمریکا و اسرائیل منطقی فکر کنن و توافقی هم بدست بیاد؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
21
تمدید پشت تمدید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
2
21
مسخره بازی
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
16
9
روحانی مچکریم
سعید
|
LUXEMBOURG
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
3
تیرماه یعنی بعد از انتخابات مجلس ، تاریخ خوبیه.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
2
2
یه ملت و گیر آوردن.همش تمدید.شق القمر کردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
3
2
تدبیر؟؟؟ امید؟؟؟ کدومش و باور کنیم؟؟
یادمه یکی از ایراداتی که به آقای جلیلی میگرفتند این بود که مذاکرات بدون نتیجه هیچ فایده ای نداره.
حالا میبینیم دولت تدبیر هم تو همون مسیر قدم برمیداره
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
2
بنظرم ایران ضرر کنه
وطن پرست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
4
میزکاری صبحانه کاری ناهارکاری شام کاری و سرانجام مذاکرات=همه سرکاریم
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
1
6
جناب روحانی از شما وتیم قدرتمند هسته ای بخصوص دکتر ظریف متشکریم ولی خدا وکیلی در تور چین وروسیه که بدتر از آمریکا هستند نیفتید