کد خبر: ۶۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۴

آب معدنی های بسته بندی شده سالمند؟

 مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: همه آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی شده ، سالم هستند و هموطنان می توانند بدون هیچ نگرانی از این محصولات استفاده کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، «حسین رستگار» روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: این سازمان دست کم در آزمایشگاه های مرجع خود ، میزان املاح و نیترات 30 نوع برند معروف آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی را بررسی کرده که نتایج آزمایش ها ، سالم بودن آنها را تایید نموده است.

وی خاطرنشان کرد: آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی ، معیارها و استانداردهای لازم سازمان غذا و دارو را دارند و از نظر بهداشتی مورد تایید هستند.

**دو نوع آب بسته بندی وجود دارد

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه به نوع آب های بسته بندی اشاره کرد و گفت: آب های بسته بندی به دو نوع آب معدنی و آب آشامیدنی تقسیم می شوند که آب های معدنی مستقیما از چشمه تامین می شوند و تمام املاح موجود در آنها نیز طبیعی است ضمن اینکه آب های یاد شده فقط بسته بندی می شوند.

رستگار خاطرنشان کرد:آب های آشامیدنی از آب زیرزمینی و آب شرب تامین می شوند و این آب ها پس از تابیده شدن ازن و بررسی املاح موجود در آنها به صورت استاندارد بسته بندی و به بازار عرضه می شوند.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو مسوول رسیدگی به آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی است و آب های لوله کشی نیز تحت نظارت معاونت بهداشت وزارت بهداشت است.
*ایرنا