کد خبر: ۶۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۹

فرمانده کل سپاه: عزت را نباید در بیگانگان دنبال کنیم چرا که عزت در داخل ایران است

فرمانده کل سپاه گفت: اگر باور کنیم تهاجمات علیه ملت ایران به دلیل مقاومت در مقابل نظام سلطه است، طور دیگری مذاکره می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، سرلشگر جعفری، فرمانده کل سپاه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه های فعالیت های اجتماعی نقشی تعیین کننده دارد و خواهد داشت گفت: نه تنها در عرصه نظامی، دفاعی و امنیتی بسیج نقش آفرین بوده است بلکه در عرصه های دیگر از جمله جهاد فرهنگی و علمی و مردم‌یاری و سازندگی و محرومیت زدایی فعالیت های چشمگیری داشته است.

وی افزود: بعد از عرصه های دفاعی و امنیتی که بسیار تعیین کننده است نقش آفرینی در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی حائز اهمیت است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توجه به اصول و ارزش های اصلی انقلاب و راهی که رهبری آن را نشان میدهند باید مورد توجه بسیجیان، مردم و مسئولین قرار گیرد افزود: رابطه رهبری و مردم رابطه دلی و با همه وجود است که آن را می‌توانیم از رویدادهایی مانند پیام 9 دی دریافت کنیم؛ البته مسئولین میان مردم و رهبری قراردارند.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه مسئولین در همه سطوح دچار این مشکل میشوند که به مبانی اصلی قدرت جمهوری اسلامی توجه نمی‌کنند گفت: مسئولین دو دسته هستند یا وابسته به مسئول بالاتر و یا وابسته به آرا مردم؛ اینکه توجه به مردم باشد خوب است و وظیفه مسئولین هم همین است، اما برخی مسئولین تنها به بخشی از خواسته های مردم از جمله رفاه و امنیت و معیشت توجه می‌کنند و گاهی توجه به این نمی‌شود که خواست اصلی مردم ارزش ها و اصول و باورهای انها است که با انقلاب تامین شده است؛ ما باید توجه تومان به خواست های معنوی و مادی مردم داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه عامل عزت و اقتدار ما در جمهوری اسلامی است نه برخی مسائل اقتصادی اظهار داشت: مردم حاضرند پای خاستگاه اصلی خود که نیاز غیرمادی است بایستند و سختی‌ها را تحمل کنند که   همین را نیز ثابت کردند؛ اشتباه برخی مسئولین این است که مردم نیاز مادی را به نیاز معنوی ترجیح می‌دهند اما توجه به رفاه و اقتصاد بدون توجه به اصول و ارزش‌ها نمی‌شود.

وی افزود: اینکه انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحولات جهانی  و منطقه ای شده است را مردم باور دارند و مسئولین در همه سطوح هم باید این موضوع را باور کنند، مسئولین باید به مولفه های قدرت جمهوری اسلامی توجه داشته باشند؛ ما اقتدار و عزت را نباید در بیگانگان دنبال کنیم چراکه عزت در داخل ایران است.  

سرلشگر جعفری با بیان اینکه ما باید عزت خود را در کشور خودمان دنبال کنیم گفت: باید به مسائل جامعه  از جمله تصمیمات در مذاکرات هسته ای نگاه کلان داشته باشیم، این نگاه کلان به مسائل منطقه ای و اثرات انقلاب اسلامی در جهان و منطقه به ما بصیرت می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید این را بفهمیم که نظم مستقر قبلی در دنیا در حال تغییر است افزود: وقتی دنیا در حال تغییر است ما طبعا وظایف مهمی داریم و نمی‌توانیم در تصمیم‌گیری‌ها مسائل مادی را در نظر بگیریم و به تحریم‌های دشمن توجه کنیم؛ باید فکر کنیم که جایگاه های ما در نظم جدید عالم چیست.

فرمانده کل سپاه ترس دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی را کاملا مشخص دانست و افزود: هستند کسانی که واقعیات های امروز تحولات جهانی و نقش انقلاب اسلامی را بد می‌فهمند و بد تحلیل می‌کنند؛ انقلاب اسلامی یک حرکت تدریجی است، البته برخی مخالفان داخلی شعار توقف انقلاب را دادند و گفتند نباید کاری به غزه و لبنان و فلسطین داشته باشیم بلکه باید تنها به مادیات و معیشت مردم توجه کنیم.

سرلشگر جعفری درا دامه با اشاره به پوشش موشک های فلسطینی بر روی مناطق اشغالی فلسطین گفت: امروز وقتی موشک‌های مقاومت کل سرزمین های اشغالی را می‌تواند پوشش دهدنشانه ای برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه اگر باور کنیم ملت ایران به دلیل جایگاه مستقلش و ایستادگی اش در برابر نظام سلطه مورد این تهاجم ها است نه بخاطر اینکه بحث هسته ای داریم افزود: اگر این باور وجود داشته باشد ممکن است ما طور دیگری مذاکره کنیم.