کد خبر: ۶۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۶

مسموميت دختران دانشجو در خوابگاه پر از گاز

نشت گاز در خوابگاه دخترانه دانشگاه زنجان در حالي رخ داد که همه مي دانستند اين ساختمان نشتي گاز دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مديرکل امور دانشجويي دانشگاه زنجان، حادثه نشت گاز در خوابگاه دخترانه «صدرا» را تاييد و نقص فني را علت اين اتفاق اعلام کرد.

«غلامرضا مجردي» مديرکل امور دانشجويي دانشگاه زنجان با تاييد خبر نشتي گاز در خوابگاه خودگردان «صدرا» گفت: صبح روز دوشنبه هفته گذشته حدود 10 دانشجوي ساکن خوابگاه به علت سردرد و سرگيجه ناشي از نشت گاز به بهداري دانشگاه مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند و پزشک بهداري نيز دليل بروز اين علائم را مسموميت گازي تشخيص داده است.

وي دليل نشتي گاز را سوخت ناقص مشعل قسمتي از موتورخانه عنوان و اظهار کرد: پس از بررسي ها مشخص شد نشتي گاز در طبقه همکف که نزديک موتورخانه است رخ داده بود.مدير کل امور دانشجويي دانشگاه زنجان، ادعاهاي مطرح شده درباره انتقال چند دانشجو به بيمارستان زنجان به دليل مسموميت ناشي از نشتي گاز را تکذيب کرد و گفت: نشتي گاز بسيار جزئي بوده و تعداد دانشجويان مراجعه کننده به بهداري کمتر از 10 نفر بوده است.

مجردي در پايان گفت: مشکل نشتي گاز قبل از ظهر سه شنبه رفع شد.

اين در حالي است که يکي از دانشجويان دانشگاه زنجان و ساکن اين خوابگاه در مورد حادثه نشتي گاز در خوابگاه خودگردان صدرا گفت: بامداد دوشنبه سرپرست خوابگاه با اعلام اينکه لوله هاي گاز نشتي دارند از دانشجويان خواست موقع استراحت درها و پنجره هاي خوابگاه را باز بگذارند.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه حدود يک ماه اخير در طول شبانه روز آب گرم نداشتيم، دانشجويان براي حمام رفتن به خوابگاه هاي ديگر مراجعه مي کردند يا در ساعتي که آب گرم مي شد به حمام مي رفتند که يکي از دانشجويان بامداد روز دوشنبه در حمام بود و به علت مسموميت ناشي از نشتي گاز در حمام از حال رفته بود.

اين دانشجو با اشاره به اينکه از چند روز قبل بوي گاز در خوابگاه احساس مي شد، ادامه داد: روز دوشنبه چراغ قرمز سنسورهاي حساس به نشتي گاز که در آشپزخانه تمام طبقات خوابگاه نصب شده اند دائم روشن بود.

اين دانشجو تعداد مراجعه کنندگان به بهداري دانشگاه را حدود 60 نفرعنوان و تصريح کرد: تعدادي از دانشجويان به بيمارستان شهر منتقل شدند و از يک تا سه روز در اين بيمارستان بستري بودند. ضمن اينکه پزشک بهداري از تعدادي از دانشجويان خواسته بود روزي يک بار به بهداري مراجعه کرده و به مدت يک ساعت از کپسول اکسيژن استفاده کنند.

يکي ديگر از دانشجويان اظهار کرد: با وجود اينکه تنها يک سال از بهره برداري اين خوابگاه گذشته، کف اتاق هاي خوابگاه نشست کرده و لوله هاي گاز و آب نشتي دارند.يک دانشجوي کارشناسي اين دانشگاه نيز صبح ديروز گفت: شب گذشته هم نشتي گاز داشتيم و به همين دليل تعدادي از دانشجويان از خوابگاه خارج شدند و با معاون دانشجويي و رئيس حراست و مسئولان خوابگاه دختران و پسران که در خوابگاه صدرا حاضر شده بودند در مورد مشکلات خوابگاه و همچنين حادثه مذکور صحبت کردند.
*ایران