کد خبر: ۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۳

سازمان ملل گزارش داد: برنامه‌ داعش براي تربيت نسل جديد تروريست‌ها با استفاده از کودکان

ايسنا/ نماينده سازمان ملل در امور کودکان اعلام کرد که گروه داعش براي پرورش دادن نسل جديدي از تروريست‌ها، کودکان را در عراق و سوريه ربوده و در حال شست‌وشوي مغزي آنهاست.

به گزارش آسوشيتدپرس، براساس گفته‌هاي ليلا زروگويي، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگيري‌هاي مسلحانه، با وجود اينکه استفاده از کودکان در مناطق جنگي امر جديدي نيست، هيچ گروهي به اندازه داعش در استفاده از کودکان به عنوان سرباز شفاف و روشن عمل نکرده است.

زروگويي در اين باره گفت: داعش بسيار برنامه‌ريزي شده عمل مي‌کند و همزمان با اشغال مناطق گسترده‌اي در عراق و سوريه کودکان اين مناطق را براي رفع نيازهاي آتي خود تربيت مي‌کند.

اين گروه تروريستي به منظور ترويج انديشه‌هاي خود، مدارس را در مناطق تحت کنترلش در عراق و سوريه تعطيل کرده است. در برخي موارد نيز برنامه آموزشي را آن گونه که خود مي‌پسندند و با هدف استفاده از ابزار آموزش در معرفي و پرورش نسل جديدي از حاميان، تغيير داده‌ است.

سازمان ملل در گزارشي تحت عنوان "قانون ترور: زندگي تحت تسلط داعش در سوريه" درباره استفاده از کودکان آورده است: داعش به صورت ابزاري، گستره‌ و سيستماتيک از کودکان سوءاستفاده مي‌کند و طبيعت وحشي خوي آنها به ويژه عليه کودکان کاملاً روشن و واضح است. اين گروه تروريستي با منفجر کردن مدارس در تضمين عملکرد سيستم آموزشي خود و حمايت از کودکان در مقابل افزايش خطرات جنگ شکست خورده است.

در ماه مه 153 کودک کرد توسط داعش ربوده و در يک مدرسه در حلب نگهداري شدند. آنها براي پنج ماه مجبور به ديدن فيلم‌ها و تصاوير مربوط به سر بريدن افراد و حملات و هم‌زمان هر روز مجبور به شنيدن سخنراني‌هايي درباره ايدئولوژي اين گروه بودند