کد خبر: ۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۶

ولايتي:اقدامات تکفيري به ضرر جهان اسلام و خلاف مصالح مسلمانان است

فارس / دبيرکل مجمع بيداري اسلامي گفت: اقدامات تکفيري‌ها به ضرور جهان اسلام بوده و آنها بر خلاف مصالح مسلمين عمل مي‌کنند.

علي اکبر ولايتي پيش از ظهر امروز در حاشيه حضور در کنگره جريان‌هاي افراطي و تکفيري از ديدگاه علماي اسلامي، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به اقدامات گروه‌هاي تکفيري اشاره کرد و گفت: تکفيري‌ها با اقدامات خود چهره اسلام را در دنيا مشوش کرده‌اند.

وي با اشاره به اينکه بيگانگان به استفاده از انديشه‌هاي تکفيري به دنبال اين هستند که بين مسلمانان ايجاد تفرقه و اختلاف کنند تصريح کرد: دشمنان از طريق توطئه تکفير به دنبال ايجاد تفرقه بين دنياي اسلام هستند و مي‌خواهند از طريق جريان تکفير چهره اسلام را مخدوش کنند.

مشاور مقام معظم رهبري بيان کرد: دشمنان براي دستيابي به اين هدف خود تصاوير جنايات گروه‌هاي تکفيري را که در تاريخ بي‌سابقه است منتشر مي‌کنند.

وي حضور علماي اهل سنت در کنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تکفيري را مورد توجه قرار داد و بيان کرد: در اين کنگره با حضور علماي جهان اسلام اقدامات تکفيري‌ها مورد بحث قرار گرفته و راه حل ريشه کن شدن اين مشکل وحدت علماي جهان اسلام است.

ولايتي با تاکيد بر اينکه کنگره جريان‌هاي تکفيري نقش بسيار مهمي در تنوير افکار عمومي دارد گفت: در قالب اين کنگره غيرمسلمانان نيز با ديدگاه‌هاي علماي برجسته اسلام آشنا شده و خواهند فهميد که اقدامات گروه‌هاي تکفيري و افراطي هيچ ارتباطي به اسلام ندارد.