کد خبر: ۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۲

زلزله مرگبار چين و ژاپن را لرزاند

  زمين لرزه اي نسبتاً شديد در استان ناگانو در ژاپن باعث تخريب بيش از 37 خانه و زخمي شدن 57 تن شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاري شينهوا، زمين لرزه شب شنبه گذشته در ساعت 8/22 دقيقه هنگامي که بسياري از مردم در خواب بوده اند اتفاق افتاده است.

قدرت اين زمين لرزه 7/6 ريشتر عنوان شده است. سازمان زلزله شناسي ژاپن اعلام کرده که هنوز آسيب جدي به نيروگاه هسته اي در نزديکي استان نيگاتا وارد نشده است. اخبار حاکي است بيش از 100 خانه در منطقه بدون آب و برق مانده اند و هزاران نفر از ساکنان منطقه مجبور به ترک خانه هايشان شده اند. در پي اين لرزش شديد برخي مناطق دچار رانش زمين شده و بسياري از راه هاي عبور و مرور بسته شده است.

 آتش نشانان و امدادگران در حال کمک رساني به آسيب ديدگان اين حادثه طبيعي هستند. امدادگران مي گويند براي نجات مجروحان مجبور به استفاده از هليکوپتر شده اند. «ريو نيشينو» صاحب رستوراني در منطقه هاکوبا در غرب ناگاتو مي گويد تاکنون اين منطقه شاهد چنين زلزله شديدي نبوده است.
    
 زلزله در چين
 اخبار حاکي است همزمان با اين زلزله شديد در ژاپن، زلزله اي به قدرت 3/6 ريشتر نيز جنوب غرب کشور چين را لرزاند.

در اين زمين لرزه چهار تن جان خود را از دست داده اند و 54 نفر نيز زخمي شدند. زمين لرزه در روستاي «کانگ دينگ» در بخش خودمختار Ganzi تبت در جنوب غربي سيچوان اتفاق افتاده است. مرکز زلزله در عمق 18 کيلومتري زمين بوده که در ساعت 55/16 دقيقه به وقت محلي اتفاق افتاده است. بيشتر مجروحان متعلق به مدرسه ابتدايي تاگونگ بوده اند.

به گفته مقام هاي چيني اين زلزله تاکنون 95 پس لرزه داشته و زندگي 55 هزار ساکن منطقه را تحت تاثير قرار داده است. تاکنون هزار چادر و دو هزار لحاف براي کمک به آسيب ديدگان زلزله ارسال شده است. به گفته مقام هاي چيني تاکنون 30 کادر پزشکي براي کمک به حادثه ديدگان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.
*ایران